131445
۱۱ دی ۱۳۹۶
روانشناس و مشاور خانواده:

لزوم آموزش هنجارهای اجتماعی توسط مربیان مهدهای کودک به کودکان

روانشناس و مشاور خانواده وظیفه مهم مربیان در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی را آشنا کردن کودکان با هنجارها، ارزش‌های جامعه و آموختن رفتار اجتماعی آشکار کردن استعدادهای نهفته درآنان دانست.

به گزارش کودک پرس ، زهرا آذری در خصوص رشد کودکان و نحوه آموزش ها و اجتماعی شدن آنها در مهدهای کودک اظهارکرد: روش تربیت صحیح برنامه های آموزشی مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای تربیت بچه ها مهم است و باید محیط مهدکودک و مراکز پیش دبستانی برای کودکان محیطی امن وتوام با شادی، نشاط ویادگیری در زمینه های مختلف بوده و زمینه های رشدکودک را درابعاد مختلف فراهم آورد.

روانشناس و مشاور خانواده، رشد ارتباطات اجتماعی، آموزش مقدمات خواندن ونوشتن وحساب کردن، ذوق هنری برای رسیدن به هدف اصلی که همان سازگاری اجتماعی دانش آموزان است را از وظایف مهم مراکز پیش دبستانی ومهدهای کودک دانست و افزود: چنانچه یادگیری اولیه رفتارها و روابط اجتماعی، زبان هَای خارجی، نقاشی، موسیقی وکارهای دستی، ازکودکی آغاز شود نه تنها بازده بیشتری در روند فراگیری دارد، بلکه کودک را ازنظر زمانی به پیش می برد و ارزش های مهمی چون صداقت، نوع دوستی، محبت، استقلال، عطوفت، سازگاری وهماهنگی با جامعه به او آموخته می شود.

وی تصریح کرد: یکی ازموارد صلاحیت مربی یا مراقبت کننده از کودک، آموزش های حرفه ای در خصوص نحوه برخورد با این کودکان وشیوه های آموزشی موثر برای آنها است. در واقع مربی مهدکودک باید درتکنیک های آموزشی مناسب باشرایط کودکان، مهارت لازم راکسب کند.

این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه مربیان در مهدهای کودک اضطراب کودک را کاهش داده و به او احساس امنیت می دهند، تاکید کرد: مهدکودک و وجود مربی آموزش دیده درهوش، زبان ویادگیری کودکان موثر است و محیط سرشار وغنی فرهنگی در افزایش رشد هوشی تأثیر بسزایی دارد.
این روانشناس اذعان کرد: وظیفه مهم مربیان در مهد و مراکز پیش دبستانی، آشنا کردن کودکان با هنجارها، ارزش های جامعه وآموختن رفتار اجتماعی آشکار کردن استعدادهای نهفته درآنان است، به طوری که در آینده با ورود به مراکز آموزشی وهنری، این استعدادها هرچه بیشتر بارور شوند.

وی خاطر نشان کرد: درمهد های کودک رشد همه جانبه کودکان مورد نظر است که به توسعه مهارت های شناختی، فیزیکی، زبان شناختی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی وشخصیتی کودکان می پردازد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار