131299
۱۱ دی ۱۳۹۶

از شایعه تا واقعیت مرگ جوان و کودک در شهرستان نور با عنوان اشتباه پزشکی مازندران

اخیراً در مازندران شاهد خبرهایی در ارتباط با فوت رمضان اسکندری جوان ۲۷ ساله اهل جلیکان چمستان نور و تلخ‌تر از آن خبر درگذشت آرتین صالحی کودک هشت ساله نوری در بیمارستان امام خمینی با عنوان اشتباه پزشکی بودیم که مدیرکل پزشکی قانونی مازندران قطعیت این مسئله را به اعلام نتایج کالبدشکافی مشروط کرده است.

به گزارش کودک پرس ، اشتباهات پزشکی به این دلیل که با جان و سلامت مردم ارتباط پیدا می‌کند از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

اینکه چشم امید بیمار همیشه به پزشک معالجش است تا به سلامتی از دست رفته خود را به‌دست آورد این قبیل اشتباه‌ها اعتماد مردم را به حوزه سلامت خدشه‌دار می‌کند.

اشتباهات پزشکی چیز جدیدی نیست و همواره شاهد خبرهایی از این دست بودیم؛ اما در سال‌های اخیر هرچند نسبت به گذشته اشتباهات کمتر شده می‌بینیم این خبرها بیشتر منتشر می‌شود که دلیل آن را می‌توان به افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق سلامت خود دارند دانست.

 

اخیراً در مازندران شاهد خبرهایی در ارتباط با فوت رمضان اسکندری جوان ۲۷ ساله اهل جلیکان چمستان نور تلخ‌تر و از آن خبر درگذشت آرتین صالحی کودک هشت ساله نوری در بیمارستان امام خمینی به‌دلیل اشتباه پزشکی شنیده شده که بسیار نگران‌کننده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این‌باره اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و براساس دستور مقام قضایی برای تعیین علت فوت کالبدشکافی انجام شده است.

 

علی عباسی گفت: پس از انجام آزمایش‌های علمی و تخصصی نتیجه آن ازطریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

 

امیدواریم با بررسی مشکلات و نواقص و همچنین دقت و توجه بیشتر شاهد مشکلاتی از این نوع نباشیم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار