130824
۰۹ دی ۱۳۹۶

کودکان ساپورت‌پوش یاسوجی/ مادرانی که مادری را فراموش می‌کنند

کودکان یاسوجی از مادران جوانشان می‌آموزند چگونه بپوشند و چگونه حرف بزنند وقتی همین کودک بزرگ شد و باعث سرافکندگی مادر و یا پدرش شد نباید به او خرده گرفت چرا که لقمه‌ای است که خودمان دهن آنها گذاشته‌ایم.

به گزارش کودک پرس ، کلمه ساپورت را این روزها زیاد می شنویم ودر سر در مغازه ها و ویترین آنها زیاد می بینیم و می بینیم که نه تنها در بانوان ما بلکه در میان پسران نیز رواج پیدا کرده است و وجهه ای نامناسب را به نمایش گذاشته اند.

در شهر یاسوج ورودی هر مغازه پوشاکی را که نگاه کنید انواع مختلف ساپورت و مانتو به نمایش گذاشته شده است مانتوهای کوتاه با ساپورت بر روی تن ماکت ها خود نمایی می کنند و گاهی نیز مانتوهای بلند با ساپورت به چشم می خورد.

برخی مانتوی بلند می پوشند و زیر آن از ساپورت استفاده می کنند و کار خود را اینگونه توجیه می کنند که مانتوی ما بلند است و ساپورت زیر آن مشخص نیست در حالی که این گونه نیست و بیشتر به چشم می خورد و نا محرمان توجه بیشتری می کنند.

 

جای بسیار نگران کننده تر اینجاست که وقتی مادران ما به پوشیدن ساپورت عادت می کنند باعث می شوند کودکانشان نیز یاد بگیرند و برای آنها نیز عادی می شود یعنی از همین ابتدا آنها را به پوشیدن لباس تنگ عادت می دهند و به این فکر نمی کنند که این لباس های تنگ ممکن است چه عوارضی برای آنها داشته باشند.

کودکان یاسوجی از مادران جوانشان می آموزند چگونه بپوشند و چگونه حرف بزنند وقتی همین کودک بزرگ شد و باعث سرافکندگی مادر و یا پدرش شد نباید به او خرده گرفت چرا که لقمه ای است که خودمان دهن آنها گذاشته ایم پس چه بهتر که اول لقمه را ببینیم و بعد دهند کودکانمان بگذاریم.

 

امروزه تعداد بسیار زیادی از شلوارها بسیار تنگ و از پارچه‌های سخت دوخته می‌شوند. پارچه این شلوارها، تقریبا یک سوم کمتر از شلوارهای معمولی و استاندارد است. از طرفی چون از جنس نامرغوب تهیه می‌شوند، زود استهلاک پیدا‌ می‌کنند و مصرف‌کننده مجبور می‌شود شلوار جدیدی تهیه ‌کند با توجه به اینکه قیمت آنها نیز خیلی پایین است طرفداران زیادی نیز دارد.

اما اینکه این شلوارهای تنگ یا به اصطلاح ساپورت چه بر سر سلامتی افراد به ویژه سلامتی بانوان می آورد قابل تامل است و به گفته کارشناسان در درجه اول شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، جریان خون دستگاه تناسلی را به‌شدت مختل می‌کنند.

 

این وضعیت در حالت نشسته بدتر می‌شود، متاسفانه پوشیدن لباس نامناسب در ناحیه دستگاه تناسلی، باعث ایجاد علایم خاصی نمی‌شود که فرد متوجه آن شود ولی در درازمدت آسیب‌هایی به وجود می‌آید که ممکن است غیرقابل برگشت باشند.

افرادی که در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می‌کنند، اگر به کشاله‌های ران خود به‌دقت نگاه کنند، ممکن است لکه‌های قهوه‌ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است.

بسیاری از زنان سوزش و خارش را در زمان پوشیدن این نوع شلوار تجربه کرده اند و با پافشاری بر ادامه دادن این نوع پوشش عفونت قارچی بدتر خواهد شد اینها تنها چند نمونه کوتاه از مضرات پوشیدن شلوار تنگ در میان دختران است.

 

اما باید چه کرد؟!چرا برخوردی نمی شود؟!

بر اساس ماده‌6 قانون «نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملاءعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند»‌ در تمامی مواردی که به موجب این قانون، تخلفات مزبور توسط شرکت‌ها، سازمان‌ها یا بنگاه‌هایی صورت‌گرفته که دارای شخصیت حقوقی هستند، مدیرعامل یا مدیرمسوول شخصیت حقوقی، مسوولیت داشته و به حبس از یک تا دو سال محکوم می‌شوند و در موسسات دولتی مدیرعامل یا مدیرمسوول علاوه بر حبس از خدمت نیز منفصل می‌شود.

با این وجود اما کالاهایی که ممکن است از نگاه دولت و حاکمیت برخلاف عفت عمومی باشد، در بازار به وفور یافت می‌شود و اگر بخواهند هر کس که چنین کاری کند را حبس کنند باید یک شهر را به زندان تبدیل کرد.

بهترین و موثر ترین راه استفاده ازبهترین تولید کننده ها و طراح های لباس ایرانی اسلامی است باید به چنین افرادی مید ان داد که خودشان را نشان دهند و لباسی طراحی کنند که مورد پسند بانوان این سرزمین باشد.

تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مغازه های ما و در خانواده های ما در حال انجام است بانوان این سرزمین تلاش کنند همچون بانوان هشت سال دفاع مقدس از این جنگ سربلند بیرون بیایندکه در اینده فرزندانشان همچون کودکان یمن، فلسطین و سایر کشورهای دیگر رنج و سختی آوراگی از کشور خود را تحمل نکنند.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار