130371
۰۶ دی ۱۳۹۶
پیام تبریک سال نو میلادی دبیرمرجع ملی حقوق کودک؛

آغاز سال جدید شروعی برای تحولات عمده در وضعیت کودکان بی‌دفاع باشد

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در پیامی با تبریک سال نو میلادی به رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد که آغاز سال جدید شروعی برای تحولات عمده در وضعیت کودکان بی‌دفاع باشد.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی در نامه ای خطاب به خانم ‘رناته وینتر’ نوشت: افتخار دارم در جایگاه دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک جمهوری اسلامی ایران، میلاد پیام آور توحید، صلح و مهربانی، نماد صبر و شکیبایی، حضرت عیسی مسیح علیه السلام را حضور سرکار عالی و کارشناسان کمیته تبریک و تهنیت عرض کنم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از این پیام آورده است: متاسفانه باوجود تلاش های صورت گرفته، امسال هم در حالی میلاد مسیح و ایام سال نو میلادی را جشن می گیریم که در سایه حکومت مرگبار مجامع بین المللی شاهد گسترش روزافزون خشونت، جنگ، کشتار و علیه کودکان در کشورهای مختلف ازجمله در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و میانمار هستیم؛ نقض حقوق بشر ، نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگ و نقض آشکار حقوق بشر دوستانه بین المللی از جمله این رویدادهاست.

عباسی درباره اهمیت کودکان در این پیام تبریک خاطرنشان کرد: کودکان بیش از همه به تامین صلح واقعی و پایدار نیازمندند تا در بستری آرام و با رعایت حقوق خود ، روند رشد و بالندگی را طی کنند.
«بدون تردید کودکان برخوردار از زیست صلح آمیز، آینده بهتری را برای جامعه بشری رقم می زنند، ازاین رو در فراهم سازی بستر مناسب صلح و عدم خشونت در جوامع و نهایتا جهان، میسر نمی شود مگر اینکه همه دولت ها، نهادهای بین المللی و جوامع مدنی، مسئولیت خود را به بهترین وجه ممکن ایفا کنند و مجدانه فارغ از هر رنگ و بوی سیاسی، در راه ترویج فرهنگ صلح گام بردارند».

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ابراز امیدواری کرد، آغاز سال جدید میلادی، شروعی برای تحولات عمده در وضعیت کودکان بیگناه و بی دفاع در همه نقاط جهان باشد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار