130134
۰۶ دی ۱۳۹۶

خانواده‌ها مباحث آموزشی را در مهدهای کودک مطالبه کنند

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: خانواده‌ها باید مباحث آموزشی را در مهدهای کودک مطالبه کنند.

به گزارش کودک پرس، حمیدرضا الوند در دوره آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و سرمایه انسانی آموزش دیده موجب تعالی و پیشرفت کشور می شود، تفاوت نیروهای انسانی را در میزان دانش و نگرش آنها دانست و افزود: توسعه جامعه در گرو توسعه سرمایه انسانی است و این توسعه باید از حوزه کودکان و با برنامه ریزی مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: رشد و تکامل اولیه دوران کودکی از جمله برنامه هایی است که در مهدهای کودک باید مورد توجه واقع شود چراکه این برنامه مبتنی بر مبانی دینی در جای جای دنیاست و در این برنامه همه جنبه هایی که یک کودک باید به آن دست پیدا کند مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه و تکالیف سازمان در آن گفت: تدوین برنامه با رویکرد اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری از جمله برنامه هایی است که در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی واگذار شده است.

 

 

الوند افزود: خانواده ها باید مباحث آموزشی را در مهدهای کودک مطالبه کنند و مهدهای کودک از نگاه صرف نگهداری خارج و به علت گسترش برنامه های تکاملی و پیشگیرانه برای کودکان تلاش و برنامه ریزی داشته باشند چراکه این برنامه ها می تواند زمینه ساز توسعه کشور باشد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از تهیه پرونده ارزیابی کودکان خبر داد و افزود: تهیه پرونده های ارزیابی توسط سازمان بهزیستی برای تمامی کودکان از جمله اقداماتی است که در همین جهت طراحی شده است.

وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی در حوزه کودکان آنها را به سمت تعالی و اثر گذاری مثبت هدایت کرد.

حمیدرضا الوند وجود مراکز مشاوره را بیانگر تغییر پذیری انسانها دانست و افزود: تلاش برای بهبود وضعیت اجتماعی کشور مسئولیت همگانی است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار