129184
۰۳ دی ۱۳۹۶

فرمانده سپاه البرز: رشادت‌های کودکان و نوجوانان شهید نباید فراموش شود

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) استان البرز گفت که در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای کودک و نوجوان زیادی داشتیم که بیان رشادت‌های آنان تنه به تنه افسانه‌ها می‌زند.

به گزارش کودک پرس ، سردار سید یوسف مولایی در نشستی که باحضور خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس با موضوع تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در جنگ توسط البرز، برگزار شد، افزود: در البرز از جمله این شهیدان می توان از شهید محمدحسین فهمیده، شهید بهنام محمدی و شهید رضا پناهی نام برد.

وی بابیان اینکه این کودکان در 8سال دفاع مقدس حماسه های زیادی آفریدند، اظهار داشت: زنان و کودکان بیشترین آسیب های روحی، روانی و جسمی را در جنگ ها می بینند که باید بررسی و ابعاد آن مورد کنکاش قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه جنگ و منازعه ابعاد پیدا و پنهان زیادی دارد باید به تمام زوایای آن پرداخت زیرا در زمان جنگ و بعد از آن شاید نتوان به آن پرداخت ولی با گذشت زمان بای نقش بخش های مختلف اقشار مردمی را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که از جمله آنان نقش زنان و کودکان است.

 

مولایی ادامه داد: زنان و کودکانی که خواسته و گاه ناخواسته در جنگ حضور دارند و جزو انسان هایی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صحنه های مختلف جنگ حضور دارند و متاثر از آن خواهند بود.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس که برای نخستین بار در کشور توسط این استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره اهداف و موضوعات مختلفی دارد که از جمله آن می توان به نقش مادر انگیزاننده برای رزمنده، نقش یک همسر مشوق، نقش یک رزمنده خانم و نقش پشتیبانی بانوان اشاره کرد.

فراخوان نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز توسط بسیج هنرمندان استان البرز منتشر و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 97 آیین پایانی آن برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار