129122
۰۳ دی ۱۳۹۶

حضور ۱۵۰هزار دانش‌آموز در کلاس‌های نامقاوم/ ۲۴مدرسه کرمان تخلیه شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از حضور ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در هشت هزار کلاس درس ناایمن خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش کودک پرس، محمد محسن بیگی شنبه  شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی، ۸۰۰ مدرسه غیر دولتی و یک هزار و ۷۰۰ واحد پیش دبستانی در سطح استان کرمان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۱۶ درصد از مدارس سطح استان کرمان بر اساس سامانه نوسازی مدارس تخریبی هستند و هشت هزار کلاس نامقاوم در سطح استان داریم که ۱۵۰ هزار دانش آموز در این کلاس ها مشغول به تحصیل هستند و باید به این مسئله توجه ویژه ای شود.

محسن بیگی گفت: ۲۴ مدرسه در چند روز گذشته تخلیه شدند و مجبور شدیم بعضی از مدارس را دو شیفت کنیم و این خود مسائلی را ایجاد می کند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: وقوع پس لرزه ها ناایمن بودن مدارس را بیشتر آشکار می کند و این امر باعث شده بعضی از والدین از ورود فرزندان خود به این مدارس جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد:  در حالی که مسئله کپرزدایی در سطح استان مطرح است با توجه به اینکه شهرستان فاریاب در روی گسل قرار دارد و شش مدرسه آن تخریبی است، اکنون در حال ساخت ۲۵ کپر در این منطقه هستیم.

محسن بیگی بیان داشت: صراحتا اعلام می کنیم ۱۵۰ هزار دانش آموز در مدارس نا ایمن در معرض خطر قرار دارند.

 

وی گفت: امروزه آسیب های روحی و روانی خانواده ها را درگیر کرده است و همه مسئولان هم درگیر هستند و باید این حوزه در اولویت قرار گیرد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار