129104
۰۳ دی ۱۳۹۶

۶۵۰۰ کودک در آذربایجان غربی غربالگری شنوایی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: شش هزار و ۵۰۰ کودک سه تا پنج ساله در آذربایجان غربی تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس، سعید فریور در آیین آغاز طرح غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 ساله در استان اظهارداشت:طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ ساله جهت کودکان تحت پوشش مهدهای کودک شهری و روستایی شهرستانهای ارومیه، پیرانشهر و بوکان بصورت پایلوت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح شش هزار و 500 کودک تحت پوشش قرار می گیرند عنوان کرد: اجرای این طرح در تمامی شهرهای استان نیازمند خرید دستگاه های ویژه این طرح است که برای خرید آنها نیازمند اعتبارات مورد نیاز هستیم.

فریور با بیان اینکه این طرح مکمل برنامه غربالگری شنوایی در نوزادان و شیر خواران است افزود: شناسایی، تشخیص ودرمان به موقع  کودکان دارای مشکلات شنوایی،پیشگیری از معلولیت شنوایی وکم شنوایی در کودکان از اهداف اجرای این طرح است.

 

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از اجرای برنامه ملی غربالگری شنوایی در نوزادان و شیر خواران خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان  اجرا می شود.

فریور اضافه کرد: شناسایی افت های شنوایی که دیر آغاز شود می توانند بر رشد زبان و موفقیت در مدرسه تأثیر بگذارند که با اجرای این طرح و شناسایی کودکان مشکل دار در زمینه شنوایی می توان از آن جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در 9 ماهه گذشته سالجاری 43هزار نوزاد و شیرخوار در استان مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند که 92 درصد زاد و ولدها را شامل می شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار