128676
۳۰ آذر ۱۳۹۶

جزییات نجات کودک قشمی از مرگ حتمی توسط پلیس‌ وظیفه‌شناس

دختر بچه ۴ ساله اهل جزیره قشم که به درون برکه آب می‌افتد، توسط پلیس وظیفه شناس از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش کودک پرس ، حوالی ساعت ۴ بعدازظهر روز گذشته، دختربچه‌ای ۴ ساله که با هم‌بازی‌هایش در کنار برکه آب در روستای گوران جزیره قشم مشغول بازی بود، دچار حادثه و به داخل برکه آب می‌افتد که با سروصدای هم‌بازی‌هایش، تعدادی از اهالی روستا به محل مراجعه و این کودک از درون برکه آب خارج می‌شود.

 

اهالی که از زنده‌بودن این کودک ناامید شده‌بودند، جسد را با گریه‌وزاری به سمت روستا انتقال می‌دهند که بلافاصله فرمانده پاسگاه مرزبانی گوران متوجه سروصدا می‌شود، سریعا به محل اعزام و در اقدامی خداپسندانه پس از حضور بر بالین فرد حادثه‌دیده عملیات احیاء را انجام و پس از مدتی تلاش موفق شد علائم حیاتی این کودک را بازگرداند.

 

فرمانده پاسگاه محلی دریابانی روستای گوران در مورد این حادثه اظهار داشت: بعد از صدای فریاد چند تن از اهالی که بیشتر آنها زن و کودک بودند بلافاصله با یگان موتوری و با سرعت به همراه یکی از همکاران به محل حادثه اعزام و در جریان حادثه قرار گرفتیم، باتوجه به اینکه زمان زیادی از این حادثه گذشته بود همه از زنده‌بودن فرد حادثه‌دیده ناامید شده بودند.

محمد جاویدمنش با بیان اینکه در گذشته دوره امداد و نجات دریایی را دیده بودم، افزود: بلافاصله مراحل احیاء را انجام و با تنفس کوتاه و ایجاد شوک قلبی که در حدود ۱۲ بار و ۵ دقیقه طول کشید، فرد حادثه دیده از مرگ حتمی نجات یافت.
وی کمک به دیگران و خدمت به مردم را یکی از وظایف دینی و انسانی خود دانست و یادآور شد: پیش از این نیز در دریای خزر و در آب‌های ساحلی بابلسر محل خدمت قبلی‌ام نیز این گونه حوادث رخ داده و جان تعدادی را نجات دادم.

فرمانده پاسگاه محلی دریابانی روستای گوران خاطرنشان کرد: این کودک که جانی دوباره یافت توسط خودرو یکی از اهالی به بیمارستان پیامبراعظم قشم منتقل و طبق گزارش واصله حال مصدوم مساعد گزارش شده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار