128623
۳۰ آذر ۱۳۹۶

يونيسف: مين‌های زمينی جان کودک را در اوکراين در خطر قرار داده است

صندوق کودکان ملل متحد يونيسف در بيانيه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد شرق اوکراين امروزه به يکي از خطرناک‌ترين مناطق جهان تبديل شده است زيرا وجود مين‌های کارگذاشته شده زندگی ۲۰۰ هزار کودک را در اين مناطق در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان ملل متحد يونيسف در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام کرد شرق اوکراين امروزه به يکي از خطرناک ترين مناطق جهان تبديل شده است زيرا وجود مين هاي کارگذاشته شده زندگي 200 هزار کودک را در اين مناطق در معرض خطر قرار مي دهد.

به گزارش اسپوتنيک، اين بيانيه مي افزايد از ژانويه تا نوامبر امسال هر هفته به صورت متوسط يک کودک در نزديکي خط تماس در شرق اوکراين جان خود را از دست داده و يا زخمي شده است.
اين بيانيه مي افزايد:«شرق اوکراين يکي از آلوده ترين مناطق زمين به مين به شمار مي رود و مين هاي زميني، مهمات به جاي مانده از جنگ و ساير مواد منفجره مرتبط با نبردها، زندگي 220 هزار کودک را در اين مناطق تهديد مي کند.»

يونيسف اعلام کرد که مهمات منفجر نشده و مين هاي زميني عامل اصلي تلفات کودکان به شمار مي رود.
يونيسف از طرفين درگيري در شرق اوکراين خواست با پايبندي به توافق آتش بس مينسک، اجازه پاکسازي مين هاي کارگذاشته شده را بدهند.

درگيري ها در شرق اوکراين در سال 2014 شروع شد و به رغم توافق آتش بسي که قرار بود به مناقشه در اين منطقه پايان دهد، خشونت ها ادامه يافته است. اين خشونت ها تا کنون به کشته شدن بيش از ده هزار نفر منجر شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار