128268
۲۹ آذر ۱۳۹۶

جایزه داستان کودک کاترپیلار برندگانش را شناخت

جو ویترز، نویسنده استرالیایی توانست با کتاب «باشگاه جویندگان کار» جایزه داستان کودک کاترپیلار سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند.

به گزارش کودک پرس ، ویترز که در آدلاید استرالیای جنوبی با همسر، چهار فرزند و ۲۳ حیوان خانگی‌اش زندگی می‌کند، در نوشتن از شغلی که در مهدکودک دارد الهام می‌گیرد. او سال گذشته نیز مورد ستایش هیئت داوران جایزه کاترپیلار قرار گرفته بود.

جایزه شعر و داستان کاترپیلار مختص داستان‌هایی است که برای کودکان ۷ تا ۱۱ سال نوشته می‌شود. این جایزه چهار بار در سال در ماه‌های مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر برگزار می‌شود.

جو ویترز، امسال توانست با کتاب «باشگاه جویندگان کار» این جایزه را از آن خود کرده و 500 یورو جایزه نقدی آن را دریافت کند. او پس از دریافت خبر برگزیده‌ شدند، گفت: «بسیار مفتخرم که کارم را در کاترپیلار می‌بینم. این انتخاب به من انگیزه می‌دهد که به نوشتن ادامه بدهم. کاترپیلار به معنی کرم پروانه است و به درستی این عنوان برای جایزه انتخاب شده؛ چرا که کلمات به‌طور سحرآمیزی به یک شیء زیبا بدل می‌شوند. بسیار شگفت‌زده و خوشحالم که به عنوان برنده جایزه داستان کودک کاترپیلار انتخاب شده‌ام.»

 

 

ربکا اوکانر، دبیر جایزه در توضیح انتخاب داوران گفت: «کتاب مصور و پر رمز و راز جو، که در آن شخصیت‌های تخیلی شرور در راه پیدا کردن یک شغل پول‌ساز به دردسر می‌افتند، چیزی است که در این روزهای کسل‌کننده همه به آن نیاز داریم.کودکان و بزرگسالان به یک اندازه از مسخره‌بازی ملکه شرور و رامپلستیل‌اسکین برای تمرین تکنینک‌های مصاحبه لذت می‌برند. پیچ و تاب‌های آخر داستان هم بسیار بامزه است.»

 

جسَمی کورو کوک، بازیگر ساکن لندن، مقام دوم را به خاطر داستان «بدون تمبر عادی» کسب کرده و برنده 300 یورو شد. «بدون تمبر عادی» داستانی غم‌انگیز است که در جریان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و خوانندگان کوچک را بااحتیاط به دنیای دختر جوانی می‌کشاند که باید شجاع بوده، خانواده‌اش را رها کرده و روی پای خودش بایستد.

 

ریچارد جِی جونز با داستان «برای ظاهر شدن، گربه را هجی کن» نیز سوم شده و 200 یورو برد. جونز مدرس ادبیات انگلیسی در دانشگاه آزاد انگلستان است. «برای ظاهر شدن، گربه را هجی کن» یک داستان لذت‌بخش، سوررئال و مهیج است که خوانندگانش را به دنیای دیگری می‌برد که در آن بخشی از داستان می‌شوند.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار