128205
۲۹ آذر ۱۳۹۶
نویسنده ادبیات کودک و نوجوان مطرح کرد:

ترویج و ارتباط کودکان با کتاب نیازمند بسترسازی مناسب در این حوزه است

عزت‌الله الوندی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: از آنجا که بیشترین آموزه‌های موردنیاز کودکان و خوراک فکری برای آن‌ها در کتاب‌ها موجود است، باید بستر لازم برای ایجاد ارتباط مناسب کودکان با دنیای کتاب و مطالعه فراهم شود.

به گزارش کودک پرس ، عزت‌الله الوندی گفت: فعالیت 20 ساله در این حوزه به دلیل علاقه‌ای است که به دنیای کودکان دارم و از این‌رو به این سمت گرایش پیدا کردم.

او افزود: برای برقراری ارتباط بین نویسنده حوزه کودک و نوجوان با قشر هدف، باید به‌خوبی دنیای آن‌ها شناخته شود تا این ارتباط راحت‌تر برقرار شود.

الوندی تصریح کرد: در صورت شناخت صحیح دنیای کودک و نوجوان می‌توان خواسته‌ها، انگیزه‌ها، دغدغه‌ها، علاقه‌مندی‌ها و آرزوهای آن‌ها را مورد توجه قرار داد و خوراک فکری لازم را برای کودکان تأمین کرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: اگر خواهان جامعه پویا هستیم باید کار را از کودکان و خردسالان آغاز کنیم، چرا که بسیاری از مواردی که جزء شاخصه‌های فرهنگی است از میان آموزه‌هایی است که اندک‌اندک به کودکان منتقل می‌شود.

 

وی تأکید کرد: اگر آموزه‌های درستی داشته و در جهت صحیح برای فرهنگ‌سازی حرکت کنیم می‌توان امیدوار بود که جامعه‌ آینده ما جامعه‌ای بهتر و پویاتر خواهد شد.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به اجرای طرح «دوشنبه‌های کتاب» در مهدهای کودک استان قزوین اعلام کرد: مهدهای کودک نقش مهمی در رسیدن به این هدف‌گذاری دارند که می‌توانند آغازگر این حرکت باشند.

الوندی تأکید کرد: یکی از کارهایی که در راستای فرهنگ‌سازی می‌توان انجام داد توجه به کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در میان کودکان است.

 

این فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که بیشترین آموزه‌های موردنیاز کودکان و خوراک فکری برای آن‌ها بیش از هر جای دیگر در کتاب‌ها موجود است، لذا باید بستر لازم برای ایجاد ارتباط مناسب کودکان با دنیای کتاب و مطالعه فراهم شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار