موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
127711
۲۷ آذر ۱۳۹۶
کارگردان نمایش نمکستان تاکید کرد؛

لزوم ارائه آموزش‌های داستانی در تئاتر کودک

کارگردان نمایش نمکستان بر لزوم ارائه آموزش‌های تئاتر کودک به صورت داستانی‌های لایه‌ای و استفاده از مفاهیم حرفه‌ای تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد ابوالفضلی درباره نمایش نمکستان که هم اکنون بر روی صحنه اجرا می شود، گفت: این نمایش با موضوع کم آبی بوده که به صورت روند داستانی به کودکان دو تا ۱۳ سال به فرهنگ سازی صرفه جویی در این زمینه می پردازد.
وی افزود: نویسنده این نمایش متین اجاق فقیهی بوده و از ۱۰ تا ۳۰ آذرماه در چهار سانس در کانون پرورش فکری٬ ۹ تا ۱۴دی‌ماه در فرهنگسرای امام خمینی در در دو سانس اجرا خواهد شد و کانون پرورش فکری نیز برای بهمن‌ماه اجرای این نمایش را تمدید کرده است.
ابوالفضلی با بیان اینکه مراحل ابتدایی این کار هشت ماه طول کشیده است خاطرنشان کرد: تئاتر نمکستان به صورت کاملا حرفه‌ای به موضوع کم آبی می‌پردازد، به گونه‌ای که توجه به موضوع آب در همه اجزای آن مشهود بوده و بروشور آن نیز به شکل فیش آب است.

 

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه فعالیت‌های اجرایی نمکستان به قدری حرفه‌ای بوده که می‌توان گفت، این اثر تئاتر بوده نه نمایش اظهار کرد: مسئولان ذی ربط همچون سازمان آب و فاضلاب از این کار حمایت نکرده و حمایت‌های خود را تا سقف ۳ میلیون با ۷ درصد مالیات محدود کردند که این امر جای تاسف داشته و این کمک آنها را نپذیرفتم‌ و همه هزینه‌ها به صورت شخصی انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سؤال و جواب از کودکان٬ ارتباط مستقیم با مخاطب و استفاده از موسیقی اصیل ایرانی باید در اجرای کارهای روی صحنه مورد توجه قرار گیرد و فقط با اجرای چند موسیقی شاد٬ الفاظ خنده دار به جذب مخاطب نپرداخت، تصریح کرد: رویکرد اصلی در این اثر فرهنگ سازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی بوده و به صورت زیرساختی به موضوع کم آبی می پردازد، چرا که زیرساخت‌های کنونی کشور کودکان هستند که در نمایش نمکستان آموزش‌ها بصورت داستان لایه لایه نه شعار و همراه با موزیک انجام می گیرد.

این بازیگر تئاتر عنوان کرد: پس از یک دهه در تئاتر کودک از فضای جنگل خارج شده‌ایم و رضایت اولیا و کودکان نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش‌های انجام گرفته در این زمینه است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار