127378
۲۶ آذر ۱۳۹۶
رییس حوزه هنری هرمزگان:

نمایش‌های قرآنی کودک و نوجوان اجرا می‌شود

پیشدار با بیان اینکه علاوه بر چاپ نمایشنامه‌های قرآنی کودک و نوجوان تولید کار نمایشی را در دستور کار داریم، گفت: توافق‌هایی با کانون برای اجرای نمایش‌های قرآنی انجام دادیم.

به گزارش کودک پرس ، انوشیروان پیشدار، رییس حوزه هنری هرمزگان در مراسم رونمایی از پنج عنوان  نمایشنامه قرآنی کودک و نوجوان که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: این حرکت در زمان استاد رضایی که مدیر حوزه هنری هرمزگان بودند، شکل گرفت. به هنرمندان سفارش شد که با موضوع قصص قرآن نمایشنامه تولید کنند. خوشبختانه این نمایشنامه ها نوشته و چاپ شد و امروز رونمایی می شوند.

پیشدار با بیان اینکه قرآن کریم دریایی است که ما قطره ای از آن را استفاده کردیم، عنوان کرد: در حوزه نمایشنامه برای گروه سنی کودک و نوجوان بسیار فقیر هستیم، امیدواریم این نمایشنامه ها که امروز رونمایی می شوند مورد استفاده هنرمندان برای اجراهای عمومی قرار گیرد. فاز بعدی که به دنبال آن هستیم این است که علاوه بر چاپ نمایشنامه های قرآنی در حوزه کودک و نوجوان کار نمایشی در این حوزه تولید کنیم. توافقاتی در این زمینه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان هرمزگان انجام دادیم که این نمایشنامه ها اجرا شود، امیدواریم سال آینده شاهد اجرای این نمایش ها باشیم.

رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره به اینکه نیاز به حمایت دوستان در مرکز داریم، بیان کرد: تشکر می کنم که عزیزان شرایط را برای چاپ و رونمایی از این نمایشنامه ها فراهم کردند. برای فروش این نمایشنامه ها مذاکراتی با وزارت فرهنگ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این پنج نمایشنامه به صورت دلی نوشته شده است، تصریح کرد: امیدواریم در سال های آتی و در برنامه پنج ساله دوم در آثار مکتوبی که مدنظر حوزه هنری است، گام های موثری برداریم. تا پایان امسال استان هرمزگان 15 اثر مکتوب در مورد دفاع مقدس و انقلاب چاپ می کند. در حقیقت امسال یکی از سال های پربار استان هرمزگان در زمینه تولید آثار مکتوب بوده است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار