127100
۲۵ آذر ۱۳۹۶

۱۶ ویژگی مدارس صالح برای تربیت دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به تشریح ویژگی‌‌ها و شاخص‌های مدارس صالح برای تربیت دانش‌آموزان پرداخت.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌ای با مربیان و سرگروه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش و کنار آن تشکل‌های دانش‌آموزی این است که فرزندانی صالح و فارغ‌التحصیلانی مطلوب و شایسته را به جامعه تحویل دهیم.

وی گفت: مدرسه صالح، مدرسه‌ای است که دانش‌آموختگانی تربیت کند که ویژگی‌هایی شامل اهل تفکر و عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی، امام شناس و ولایتمدار، خلاق و نوآور، دانش‌ورز و فن‌آموز، ماهر و خوداشتغال، خانواده دوست، اخلاق‌مند و بشر دوست، دارای عرق ملی، انقلابی و تمدن ساز، مشارکت جو، هنردوست و هنرمند، سالم و شاداب، تندرست و ورزیده، طبیعت دوست و نقاد، انتخاب‌گر و جریان ساز را داشته باشند و این شانزده ویژگی می‌تواند یک فرد مطلوب و شایسته را تربیت کند.

 

 

فیض ادامه داد: بین تشکل‌ها باید یک تقسیم کاری صورت بگیرید و این تقسیم کار برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا همه تشکل‌ها با همراهی آموزش و پرورش در کنار هم بتوانیم دانش‌آموزانی را در مدرسه تربیت کنیم که خصوصیات و ویژگی‌های یک فرد صالح را داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که در شورای هماهنگی تشکل‌ها داشتیم، تقسیم کارهایی برای تشکل‌های مختلف ایجاد شده است و تشکل‌های دانش‌آموزی را به صورت تعریف شده وارد فرایند آموزش و پرورش خواهیم کرد؛ بدون تقسیم کار در محیط محدودی مثل مدرسه می تواند تنش‌آفرین باشد و باید تقسیم کار صورت گیرد تا سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی به خدمت گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر در مدرسه‌ای هر چهار تشکل دانش‌آموزی وجود داشته باشد ما از دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان توقع داریم تا اهل تفکر و عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی و امام شناس و ولایتمدار باشند و در این چهار ویژگی از دیگران متمایز بوده و الگویی برای سایر دانش‌آموزان باشند.

 

 

فیض خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این چهار ویژگی باید سرمایه‌گذاری کند و انتظار داریم انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  مشارکتی مسئولانه، فعالانه و خلاقانه با معاونت پرورشی داشته باشند؛ باید خود را مسئول و پاسخگو بدانند و در عین حال فعال باشند و طرح‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهند.

وی گفت: اعضای انجمن اسلامی باید معارف قرآنی و قرآن‌خوانی را مد نظر قرار دهند و از آن دور نشوند؛ شما باید روزی یک صفحه قرآن بخوانید و اخلاق نیکو داشته باشند و پیامبر گونه رفتار کنید تا بتوانید جذب حداکثری در انجمن اسلامی را داشته باشید؛ ما از انجمن اسلامی توقع داریم تا این موضوعات را رعایت کنند تا به لطف خدا بتوانند در عرصه فعالیت خود اثرگذار باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر همه انرژی خود را بگذارید تا دانش‌آموز دلداده قرآن شود، یک عمر خود را بیمه کرده‌اید و چون کتاب‌های درسی نمی‌تواند این ویژگی را در دانش‌آموز ایجاد کند، تشکل‌هایی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار