127074
۲۵ آذر ۱۳۹۶

درخشش ۲ نوجوان آبیکی در مسابقات جهانی UCMAS(چرتکه)

گزارشی از درخشش و مقام‌آوری دو نوجوان شهرستان آبیک در مسابقات جهانی UCMAS(چرتکه) در کشور مالزی ارائه شد.

به گزارش کودک پرس ، حافظه، توانایی ذخیره و بازیابی اطلاعات و تجارب بوده و در این راستا ورزش ذهنی چرتکه دارای مزایایی است که می‌توان به توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه و ارتقای خلاقیت و تمرکز اشاره کرد.

این ورزش ذهنی از تیر ماه سال 93 در شهرستان آبیک آغاز به فعالیت کرده که چند روز پیش در مسابقات جهانی(UCMAS) کشور مالزی دو تن از نوجوانان شهرستان آبیک موفق به کسب مقام‌های دومی و سومی در این دوره از مسابقات شدند.

 

 

* فعالیت 240 ورزشکار در رشته چرتکه

 

مسؤول آموزش نمایندگی UCMAS ایران در شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طی سه سال و نیم از فعالیت ورزش ذهنی چرتکه، 240 نفر از دختران و پسران پنج تا 13 سال جذب این رشته ورزشی شده‌اند.

زلیخا فیضی افزود: بیشتر مردم فکر می‌کنند که چرتکه در ریاضیات تأثیر دارد اما باید گفت که این ورزش ذهنی موجب تقویت فکر، فعال شدن دو نیمکره چپ و راست، دقت و تمرکز و تقویت دیداری و شنیداری انسان می‌شود که با انجام روزانه 15 دقیقه انجام این ورزش انسان را به اوج تأثیرات آن می‌رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت مربی ارشد UCMAS در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند که دو تن از این مربیان ارشد هستند و تمام مربیان هر سه ماه یک بار در تهران زیر نظر مربیان بین‌المللی اطلاعات آنان به‌روز و بازآموزی می‌شوند.

 

 

این مسؤول ورزشی اضافه کرد: مربیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بازآموزی راه و روش‌های جدید را به ورزشکاران رشته ورزشی ذهنی چرتکه انتقال می‌دهند.

مسؤول آموزش نمایندگی UCMAS ایران در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی UCMAS(چرتکه) که در کشور مالزی برگزار شد، چهار نفر از استان قزوین عازم این مسابقات شدند که دو نفر آنان از شهرستان آبیک بودند.

فیضی بیان کرد: در این دوره از مسابقات دو هزار و 200 ورزشکار از 35 کشور جهان شرکت کرده بودند که مهیلا مرادی 10 ساله از شهرستان آبیک توانست به مقام دوم جهانی و نازنین‌زهرا حیدری 12 ساله توانست به مقام سوم جهانی دست یابد.

 

 

وی افزود: در مسابقات جهانیUCMAS مالزی 166 نفر ایرانی شرکت کرده بودند که از این تعداد، چهار نفر از استان قزوین بودند.

 

 

این مسؤول ورزشی اضافه کرد: روز چهارشنبه 29 آذر ماه سال جاری با حضور مسؤولان شهرستان آبیک ساعت 11 صبح در مدرسه بنت‌الهدی شهر آبیک از دو مقام‌آور جهانی UCMAS شهرستان آبیک تجلیل می‌شود.

زینب فیضی رئیس شعبه UCMAS (چرتکه) در شهرستان آبیک و علی جهانشاهلو مدیر اجرایی این شعبه در شهرستان هستند.

به گزارش فارس، آلبرت انیشتین معتقد بود که تصویرسازی(تخیل) از دانش به دلیل اینکه برای تصویرسازی منبع اصلی کشف دانش بوده، مهم‌تر است.

کار کردن با چرتکه همانند یک تفریح است، همچنین با کمی تمرین می‌تواند دوستانش را با مهارت‌های محاسبه‌های شگفت‌انگیز به وسیله محاسبه مقادیر ذهنی تحت تأثیر قرار دهد.

 

می‌توان با آموزش چرتکه به کودکان کمک کرد تا چیزهای بیشتری نسبت به مهارت‌های ریاضی به دست آوردند، اعتماد به نفس آنان را تقویت کرده، حس موفقیت را ایجاد و تفکر بصری آنان را ارتقا داد؛ همچنین توانایی حل مسئله(مشکل) در کودکان را می‌توان با چرتکه افزایش و خلاقیت، تمرکز و استقامت ذهنی آنان را بهبود داد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار