126674
۲۴ آذر ۱۳۹۶

انسانیت و تربیت مهمترین و کلیدی‌ترین نیازهای جامعه امروزی است

مدیر حوزه‌های علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: انسانیت و تربیت مهمترین و کلیدی‌ترین نیازهای جامعه امروزی است.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام ‌جواد ارجمندی ظهر جمعه در پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه توانمندسازی حوزه های علمیه و بروز رسانی دانش علما را مهمترین دغدغه علما دانست و بر تقویت حوزه و نزدیک تر کردن دغدغه مردم و علمای دینی کرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین کمبود جامعه امروز انسانیت است که اکثریت را آزار می‌دهد از این رو باید مسائل دینی افزایش یابد تا زندگی مردم در آرامش باشد افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در بشریت باید در راستای تربیت باشد که جامعه را در آینده متحمل هزینه‌های گزاف برای تربیت نکند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه بیان کرد: از گذشته مرسوم است که تلبس در این روز انجام شود و از روز جمعه به‌عنوان بهترین روزها و آقای روزها یاد می‌شود و به‌عنوان روز امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) نشان شده است.

 

 

وی گفت: امروز حوزه باید به گفتمان اجتماعی تبدیل شود و مردم نسبت به ابن مهم دغدغه‌مند شوند و امروز مشاهده می‌کنیم که جامعه تشنه معنویت و انسانیت است چرا که در همه حال نخستین سرمایه‌گذاری برای انسانیت معرفی می‌شود.

ارجمندی تصریح کرد: امروز نباید زلزله‌های فکری و ایمانی را سست شمرد چراکه می‌تواند جامعه اسلامی را نیز متزلزل کند و از برخی موارد می‌توان به مغفول ماندن حوزه‌های علمیه اشاره کرد که متأسفانه برخی امروز از وجود حوزه‌ها اطلاع ندارند.

 

پیش از اقامه نماز، آیین عمامه گذاری ۱۵ نفر از طلاب حوزه  علمیه امام خمینی (ره) ارومیه نیز برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار