126180
۲۲ آذر ۱۳۹۶
رییس بهزیستی دیر:

بیش از ۲ هزار کودک دیری سنجش بینایی شدند

رییس اداره بهزیستی شهرستان دیر گفت: تاکنون ۲ هزار ۱۰۰ نفر از کودکان سه تا شش ساله شهرستان دیر در پایگاههای سنجش چشم بهزیستی این شهرستان معاینه تنبلی چشم شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، محمد کرمی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی شدند که از این تعداد ۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم بوده اند.

وی با بیان اینکه این طرح برای کودکان سه تا 6 سال در سه سطح انجام می شود گفت: پیش بینی شده است که در سال جاری ۲ هزار و ۹۰۰کودک ۳ تا ۶ سال سنجش بینایی شوند.

کرمی هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در مناطق محروم دانست و افزود: افزایش آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌های چشمی و راه‌های پیشگیری از آن نیز در دستور این کار اداره است.

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان دیر با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است تصریح کرد: اگر در زمینه ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری نشود، در سن هفت سالگی به بالا این بیماری قابل درمان نخواهد بود.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: ۱ اپتومتریست و یک پزشک در این طرح پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی این شهرستان را حمایت می کنند.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار