124562
۱۶ آذر ۱۳۹۶

مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش می‌یابد/ شناسایی ۶۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در طرح غربالگری اوتیسم ۶۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم شناسایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس از گرگان، انوشیروان محسنی بندپی در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی اظهار کرد: در راستای شناسایی بهتر بیماران اوتیسم در کشور، سامانه‌ای در سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد که خانواده‌ها از طریق پاسخ به پرسش‌نامه‌ها می‌توانند متوجه شوند کودکشان مبتلا به اوتیسم است یا خیر.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح 25 هزار نفر از این سامانه استفاده کرده‌اند که 600 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور شناسایی شد.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: طرح غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج در کشور اجباری شد که با اجرای این طرح از تولد 30 هزار کودک معلول در سال جلوگیری می‌شود.

 

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شنوایی‌سنجی کودکان در گلستان، 80 درصد این کودکان در طرح شنوایی‌سنجی مورد غربالگری قرار گرفتند که باعث شناسایی به موقع و انجام اقدامات درمانی برای این کودکان می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هر سال مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش خواهد یافت که به طور قطع این امر برای مستمری سال آینده اعمال می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: برای اشتغالزایی معلولان 900 میلیارد تومان در بودجه دیده شده که 16 میلیارد تومان آن سهم استان گلستان است.

محسنی بندپی در پایان گفت: در این میزان، استان گلستان موفق به جذب بیش از 4 میلیارد تومان آن شده که امیدواریم در آینده با اقدامات خوب بهزیستی استان بتوانند کل اعتبار را جذب کرده و در راستای اشتغالزایی معلولان عزیز استفاده کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار