123135
۱۱ آذر ۱۳۹۶

آزادی بی حد و مرز غربی نقطه مقابل دیدگاه تربیتی اسلام است

رئیس انجمن علوم اسلامی لبنان، آزادی بی‌حد و مرز غربی را نقطه مقابل دیدگاه تربیتی اسلام دانست و گفت: اندیشه اقتدارمحور برای انسان‌سازی با اندیشه اسلام سازگار است.

به گزارش کودک پرس، طلال عطریسی در کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: از نظر ما اندیشه آزادی‌محور بدون حد و مرز غربی، نقطه مقابل اندیشه تربیتی اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار محوری در تربیت اجتماعی اسلام، ادامه داد: در غرب، قطع ارتباط جامعه با کلیسا و دین به آزادی‌محوری بی حد و مرز انجامید و گسترش این اندیشه به نوبه خود به آزادی در تربیت کودک منجر شد که مشکلات و تناقضات فراوانی را به دنبال داشت باشد.

 

رئیس انجمن علوم اسلامی لبنان افزود: از نظر ما اندیشه اقتدارمحور برای انسان‌سازی با اندیشه اسلام سازگار است البته معنای این نظریه این نیست که استبداد، جایگزین آزادی شود بلکه معنای آن این است که مهار آزادی باید در اختیار خانواده و مدرسه باشد.

وی گفت: معتقدم که هیچ تربیتی بدون اقتدار، امکان‌پذیر نیست همان‌گونه که هیچ بنای اجتماعی بدون اقتدار وجود ندارد.

طلال عطریسی دیدگاه تربیت اجتماعی اسلام را بر پایه تأدیب یعنی پاداش و کیفر دانست و گفت: دیدگاه تربیت اجتماعی اسلامی جز با اقتدار والدین، یا معلم و یا دیگر نهادهای اجتماعی محقق نمی‌شود.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار