123097
۰۹ آذر ۱۳۹۶
به گزارش ایندیپندنت؛

۵۰۰ هزار کودک در انگلیس هر روز گرسنه به مدرسه می‌روند

تخمین زده می‌شود که حدود ۸۷۰ هزار کودک در انگلیس احتمالا هر شب گرسنه به خواب می‌روند زیرا والدین آنها نمی‌توانند غذای مورد نیاز آنها را تامین کنند.

به گزارش کودک پرس ، 500 هزار کودک در سراسر انگلیس هر روز گرسنه به مدرسه می روند.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، بنابر اعلام سازمان ملل، هشت میلیون نفر در انگلیس – ششمین اقتصاد بزرگ جهان – در فقر غذایی زندگی می کنند.
تخمین زده می شود که حدود 870 هزار کودک در انگلیس احتمالا هر شب گرسنه به خواب می روند زیرا والدین آنها نمی توانند غذای مورد نیاز آنها را تامین کنند.

این در حالی است که گرسنگی تنها مشکل نیست – هزاران خانواده که زیر خط فقر زندگی می کنند، به غذای مقوی و مغذی دسترسی ندارند که این پیامدهای گسترده ای برای بسیاری از کودکان در انگلیس دارد.
دکتر جرج گریمبل، متخصص علوم پزشکی در دانشگاه کالج لندن، می گوید اوضاع برای کودکان در حال رشد، «فاجعه بار» است که این به سوءتغذیه، چاقی و از بین رفتن استعداد منجر می شود.
وی در گفتگو با ایندیپندنت اعلام کرد: «زمانی که افراد در فقر بسر می برند، مجبور می شوند ارزان ترین غذا را بخرند که غذای سیرکننده ولی فاقد مواد مغذی است».

براساس نظرسنجی سال 2017 کالج سلطنتی پزشکان متخصص اطفال و سلامت کودکان، بیش از 60 درصد متخصصان اطفال معتقدند ناامنی غذایی به حال بد کودکانی که درمان می کنند، منجر شده است.
این آمار وحشتناک درباره گرسنگی در حالی ارائه می شود که 100 میلیون تن غذا هر سال در سراسر اتحادیه اروپا دور ریخته می شود.

بنابر اعلام دولت انگلیس، بیش از 400 میلیون وعده غذایی سال 2016 به محل دفن زباله فرستاده شد که می توانست برای سیر کردن افراد گرسنه در سراسر این کشور، مجددا توزیع شود.
به همین علت است که برای عید میلاد مسیح امسال، ایندیپندنت با «پروژه فلیکس» برای مقابله با فقر غذایی که آینده بسیاری از کودکان انگلیسی را تهدید می کند، همکاری می کند.
امسال پروژه فلیکس پیش بینی می کند یک میلیون وعده غذایی را توزیع کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار