موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
122825
۰۸ آذر ۱۳۹۶

لزوم معرفی قهرمانان ایرانی به جای قهرمانان خارجی در تئاتر کودک

یک نمایشنامه‌نویس با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان کشور با قهرمانان قصه‌های ایرانی ناآشنا هستند و در عوض قهرمانان خارجی را می‌شناسند، گفت: آنچه که مهم است تهیه برنامه‌ها و آثار متناسب با فرهنگ ایرانی است.

به گزارش کودک پرس ، عماد نصرآبادی نمایشنامه‌نویس که با نمایش «دیواکولا» در بخش کودک جشنواره بیست و چهارم حضور دارد با بیان اینکه این نمایش همراه با شعر و موسیقی است، افزود: در کنار قصه پردازی بخش هایی از این نمایش با موسیقی شاد و شعرهای زیبا همراه می شود.
نصرآبادی در خصوص تاثیر گذاری نمایش بر مخاطب کودک اظهار کرد: تاثیر گذاری نمایش بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه سرمایه گذاری در این بخش به نسبت سایر کشورها بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان کشور با قهرمانان قصه های ایرانی ناآشنا هستند و در عوض قهرمانان خارجی را می‌شناسند، گفت: آنچه که مهم است تهیه برنامه ها و آثار متناسب با فرهنگ ایرانی است.

نویسنده نمایش «دیواکولا» اظهار کرد: یک نمایش خوب باید تاثیر گذار و به دور از شعار زدگی باشد، زیرا نمایش همذات پنداری را در کودکان و نوجوان نسل امروز بیدار می‌کند.
نصرآبادی با معرفی عوامل این نمایش، تأکید کرد: فرشاد قاسمی، علی زکریایی، سجاد انتظامی، علی زمیری، شقایق کریمی، آسا ملکی، تکتم شاه تقی، سینا رازقی، مهدی یاقوتی و ناصر کاشانی در این نمایش بازی می کنند.
گفتنی است؛ بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذرماه با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار