121922
۰۴ آذر ۱۳۹۶

قدردانی استاندار قم از پلیس برای نجات نوجوان ربوده‌شده

استاندار قم در مراسم صبحگاهی ناجا از تلاش نیروی انتظامی برای نجات نوجوان ۱۴ ساله ربوده شده از دست تبهکاران قدردانی کرد.

به گزارش کودک پرس ، سیدمهدی صادقی با اهدای لوح تقدیر، موفقیت نیروی انتظامی در زمینه تامین امنیت عزاداری‌های محرم و صفر و نیز کشف قابل توجه مواد مخدر را مورد ارزیابی مثبت قرارداد و از پلیس قم تشکر کرد.

وی افزایش توانمندی و اقتدار نیروی انتظامی در کنار ارتقای اخلاق‌مداری و پاسخگویی را در زمینه ارتقای امنیت و نیز اعتماد مردم ضروری برشمرد و افزود: خوشبختانه نیروی‌انتظامی در استان قم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این مقولات داشته است.

استاندار قم در این مراسم ۲۲ دستگاه موتورسیکلت با اعتبار یک میلیارد ریال به نیروی انتظامی اهدا کرد.
او در ادامه با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش در استان افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه عوامل ناجا مهمترین عامل در تضمین امنیت در استان است.

 

تبارشناسی جرائم

فرمانده انتظامی استان باید بر اساس منطق عقلانی به سراغ علت‌ها رفته و پیشگیری را در دستور کار قرار داد. زیرا تبارشناسی جرائم گامی مهم در مهار آسیب‌های اجتماعی است.
سردار کاظم مجتبایی در آیین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از زحمات کارکنان در بخش‌های مختلف انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی به دلیل حضور گسترده و موثر در ماموریت‌هایی همچون کنگره بزرگ ملی و مذهبی اربعین حسینی‌(علیه‌السلام)، هفته نیروی انتظامی و موفقیت در عملیات آزادی گروگان ۱۴ ساله قدردانی کرد. او سپس با تمجید از وجود مدیریت جامع انتظامی و امنیتی در استان، محور قراردادن دو نکته مهم شامل عقلانیت و خلاقیت را برای دستیابی و تحقق ماموریت‌ها مهم ارزیابی کرد.

وی با بیان این که خلاقیت سبب می‌شود اقداماتی که محورش اقتدار، تلاش مضاعف و توان جمعی باشد بهتر به نتیجه برسد،؛ افزود: وقتی نوجوانی ربوده‌شده یا قتل و سرقتی رخ می‌دهد پلیس بدون هیچگونه سرنخی در شرایطی حساس و مبهم، از خلاقیت به نتیجه می‌رسد.

 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که پلیس برای مهار آسیب‌های اجتماعی باید مشکلات را به خوبی تبارشناسی کرده یعنی با مراجعه به پیشینه فرد مشکل را ریشه‌یابی کند، گفت: خیلی‌ها معتقدند با معلول‌ها مقابله کرد اما به اعتقاد پلیس باید بر اساس منطق عقلانی به سراغ علت‌ها رفته و پیشگیری را در دستور کار قرار داد.

سردار مجتبایی اعتماد عمومی و امنیت فراگیر را در استان به دلیل همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی با پلیس و مدیریت خوب استاندار قم دانست و افزود: تلاشمان بر این است با افزایش فعالیت‌ها و به‌کارگیری هر چه بهتر عقلانیت، خرد جمعی و بهره‌گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها هم به خرد‌ورزی و هم برداشت‌های علمی و رفتارهای منطقی، این جایگاه را ارتقا بخشیده و شرایط بهتری را فراهم می‌کند.

 

منبع: روزنامه اطلاعات

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار