121858
۰۴ آذر ۱۳۹۶

نسل جوان و نوجوان باید با کتاب آشنا شوند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان باید کتابخوان و با کتاب آشنا شوند، گفت: کتابخوان کردن یک نسل کار راحتی نیست.

به گزارش کودک پرس ، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شانزدهم کتاب فارس با اشاره به اینکه نام ایران با نام بزرگان فارس شناخته می شود، گفت: همانطور که برای بدن غذا لازم است وجود کتاب به عنوان غذای روح هم الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه بدون غذا تندرسی از بین می رود و بدون کتاب هم روح و نفس انسان از بین خواهد رفت، افزود: کتاب درمان نفس است و کتاب خواندن آدابی دارد و از این رو باید میل به کتاب و کتابخوانی را در نسل جدید افزایش دهیم.

جوادی با یادآوری این مطلب که باید غذای سالم و پرفایده به مصرف برسانیم و همین ویژگی ها هم باید در نوع کتاب وجود داشته باشد، اضافه کرد: کتاب تنوع مختلفی دارد و باید تنوع و تکثر را در کتاب بپذیریم و برای ذائقه افراد در زمان های مختلف کتاب داشته باشیم.

این مقام فرهنگی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان باید کتابخوان و با کتاب آشنا شوند، اظهار داشت: کتابخوان کردن یک نسل کار راحتی نیست و این جمله که می گوید «کتاب غذای روح است»، بسیار سنجیده گفته شده است و باید توجه داشت بدون خواندن و بدون نوشتن کاری پیش نمی رود.

جوادی با اشاره به اینکه دانش تا نوشته نشود منضبط نمی شود، تاکید کرد: هیچ رسانه ای نمی تواند جای کتاب را بگیرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه زمانی ایران را به نام کتاب هایش می شناختند امیدواریم این اتفاق بازهم از شیراز آغاز شود، افزود: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است که نشر و ناشرین محلی با ناشرین ملی ارتباط بگیرند و صدای کتاب در این هفته شنیده شود و در گوش اهالی استان بماند و روند خرید و خواندن کتاب را ادامه دهند.

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار