121688
۰۲ آذر ۱۳۹۶

اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی در فردوس برگزار شد

اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان خراسان جنوبی با حضور نماینده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در شهرستان فردوس با معرفی باشگاه برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، این مراسم که با حضور طاهره ایبد نویسنده کشوری و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالار محراب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس برگزار شد.

کاظم ایمان طلب رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس در این مراسم ضمن تشریح افتتاحیه این باشگاهها از شروع به کار 10 باشگاه با 100 عضو در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در اولین مرحله پنج گروه توانست به نیمه نهایی این رقابت راه پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد از تمامی طرح هایی که منجر به کتابخوانی مردم شود استقبال می کند، افزود: این طرح با دو سال سابقه، تاکنون خروجی بسیار خوبی داشته و شهرستان فردوس آمادگی خود را برای ایجاد دبیرخانه دایمی جام باشگاههای کتاب در استان خراسان جنوبی اعلام می کند.

حجت الاسلام قاسم شهریاری امام جمعه فردوس هم ضمن تقدیر از برگزاری برنامه هایی در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه، مردم و بویژه کودکان را به مطالعه دعوت کرد و گفت: باید بتوانیم کتاب را وارد سبد خانواده ها نماییم تا نرخ مطالعه در مردم بالا رود.

طاهره ایبد میمان و داور اختتامیه جام باشگاههای کتابخوانی شهرستان فردوس هم با اشاره به اهمیت مطالعه و تاثیرات شگرف آن بر کودکان حتی در نوزادی و بدو تولد تاکید کرد: باید نویسنده ها بخصوص نویسنده های کودک و نوجوان در تولید آثارشان حتی بکار گیری کلمات، طرح جلد و… دقت بیشتری کنند که مناسب کودکان باشد.

وی افزود: ما اگر میخواهیم نسلی داشته باشیم که افسرده نباشد، با نگاه عمیقی از زندگی بزرگ شود، به دام مواد مخدر نیفتد؛ باید رابطه بیشتری با کتاب داشته باشیم اکر در دوران خردسالی برای کودک کتاب خوانده شود امکان ندارد در دوران بزرگسالی دنبال کتاب نروند و امیدوارم در این شهرستان فردوس با همکاری آموزش پرورش، درب مدارس را به روی کتابهای خوب باز نمایند.

شایان ذکر است پس از داوری بین باشگاه راه یافته به مرحله نهایی، باشگاه طلای تون به سرپرستی طلایی به عنوان باشگاه برتر استان به تهران معرفی شد و در ادامه برگزیده بخش خلاقیت در خواندن کتاب باشگاه کتابخوانی پروانه ها به سرپرستی حامد استواری، برگزیده بخش تولید فیلم از داستان کتاب باشگاه دوستداران کتاب به سرپرستی الهه قنبریان، برگزیده بخش نامه به نویسنده با نقاشی باشگاه کتاب خوانی دوستان به سرپرستی حمیده شیرزاده معرفی شدند.
 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار