موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
12000
۲۴ مهر ۱۳۹۵

ابراز محبت والدین به یکدیگردر حضور کودک!!

بعضی از والدین به دلیل ترس از بدآموزی برای فرزندانشان، از ارتباط های ساده و صمیمانه- حتی ابراز محبت های معمولی در حضور بچه ها هم پرهیز می کنند...

آیا شما هم این طور رفتار می کنید؟

به گزارش کودک پرس پرس : به این نکته توجه کنید که این رفتار قطعا رفتار درستی نیست چرا که برقراری رابطه صمیمانه و محبت آمیز و ابراز محبت های لازم و حتی نوازش و بوسیدن با رعایت نکات اخلاقی، نه تنها بدآموزی ندارد بلکه زمینه های ایجاد روابط سالم بین والدین و فرزندان را به وجود می آورد که خود می تواند مقدماتی برای آموزش روابط صحیح بین والدین و فرزندان آنها و حتی آموزش های جنسی باشد.

باید در نظر داشت که فرزندان در تمام رفتارها و اعمال خود نیازمند الگوهای مناسب رفتاری هستند و بهترین الگوها پدر و مادر فرد به شمار می روند بنابراین صمیمیت بین پدر و مادر در درجه اول و صمیمیت بین والدین و فرزندان در جای خود، درتحکیم روابطخانوادگی سالم و در جهت نیل به خانواده متعادل بسیار پراهمیت است.

ابراز محبت والدین نسبت به یکدیگر جو عاطفی خانواده را مثبت و سالم نگه می دارد چنان که تحقیقات مختلف روان شناختی و تربیتی نشان داده اند که در چنین خانواده هایی فرزندان سالمو بانشاط و با اعتماد به نفس بالاتری پرورش می یابند. برعکس در خانواده هایی که والدین از ابراز محبت نسبت به یکدیگر و نسبت به فرزندان خود به دلیل خودسانسوری سر باز می زنند، ناراحتی های عاطفی و اختلالات شخصیتی بیشتر دیده می شود.بنابراین توصیه می گردد با رعایت حدود و ثغور زندگی خانوادگی، والدین از ابراز محبت به یکدیگر دریغ نورزند و آگاه باشند که این مساله نه تنها بدآموزی ایجاد نمی کند بلکه الگوی مناسبی از رفتارهای عاطفی و جنسی را در اختیار فرزندان قرار می دهد.

 

 

منبع:بیتوته

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار