موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11880
۲۳ آبان ۱۳۹۵

عامل افزایش کودکان بدسرپرست,آسیب های اجتماعی است

در نیمسال نخست 95 به دلیل آسیب های اجتماعی تعداد کودکان بدسرپرست نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس , معاون بهزیستی استان سمنان گفت: 60 درصد از واگذاری کودکان بدسرپرست به بهزیستی در استان سمنان در 6 ماهه نخست سال 95 مربوط به کودکان رها شده در بیمارستان ها و 40 درصد مربوط به فقدان صلاحیت والدین برای نگهداری کودک با حکم دادگاه خانواده بوده است که نگهداری این کودکان به بهزیستی استان سمنان واگذار شده است.
رعنا سورمه افزود: یکی از عوامل افزایش کودکان بدسرپرست در جامعه، آسیب های اجتماعی مانند طلاق و مسوولیت‌پذیر نبودن والدین، به دلیل ازدواج مجدد و مشکلات شخصی در زندگی برای نگه داری کودکان است.
وی تصریح کرد: دادگاه های خانواده بهتر است یکی از والدین را موظف به نگهداری از فرزند یا فرزندان کند و با والدینی که شرایط نگهداری کودکشان را دارند اما به دلایل شخصی از این مسوولیت سربازمی زنند برخورد جدی داشته باشد.
سورمه با بیان این که اگر مادر معتاد باشد، نوزاد هم معتاد متولد می شوداظهارداشت: این نوزاد معتاد بعد از بستری شدن در شیرخوارگاه ها و با طی درمان با دارو، ترک داده می شوند.
سورمه ادامه داد: فرزند معتاد یا حتی سالمی که شاهد مصرف یا حمل مواد مخدر به وسیله والدین خود بوده اند، از لحاظ اجتماعی و روانی، شرایط بدی را تجربه می کنند و زمینه بیشتری برای دچار شدن به انواع آسیب های اجتماعی را دارند.
معاون بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: وجود کودکان معتاد از سنین کودکی در مراکز نگهداری زیر پوشش بهزیستی، به دلیل داشتن اطلاعات و آشنایی با مصرف، نوع، روش تهیه و آثار موادمخدر، بر دیگر کودکان مراکز تاثیر می گذارد و همین عامل می تواند آسیب اجتماعی ایجاد کند.
سورمه افزود: شیرخوارگاه ها به علت استفاده از روش های مختلف برای جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماری های متعدد، مراقبت های ویژه و تهیه شیر خشک، هزینه های زیادی برای نگهداری دارند.
وی اعلام کرد: کودکان و نوزادانی که به بهزیستی تحویل داده می شوند به طور معمول بیمار هستند و تا زمان بهبودی قطعی، بهزیستی متحمل هزینه های زیادی برای آنان است.

منبع:خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار