115642
۲۷ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشورعنوان کرد؛

کمتر از۱۵ کودک در زلزله استان کرمانشاه، یکی از والدین خود را از دست داده‌اند

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد کودکانی که در زلزله اخیر یکی از والدین خود را از دست داده اند، کمتر از ۱۵ نفر است.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تعداد کودکانی که در جریان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، یکی از والدین خود را از دست داده‌اند کمتر از ۱۵ کودک است و در حال حاضر تمام این کودکان نزد خانواده‌های خود نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: کودکانی که یکی از والدین خود را از دست داده‌اند، توسط پدر یا مادر نگهداری شده و یا اگر والدین کودک آسیب دیده و بستری باشند، تا اتمام ساماندهی اولیه زلزله‌زدگان، توسط اقوام درجه یک و با نظارت مستمر سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: تاکنون کودکی که در زلزله اخیر کرمانشاه و شهرهای همجوار آن، هر دو والد خود شامل پدر و مادر را از دست داده باشد و بی‌سرپرست شده باشد، مشاهده نشده است.

 

 

استقرار تیم‌های روان‌شناسی و مددکاری بهزیستی در مناطق زلزله زده

 

نفریه تصریح کرد: تیم‌های روان‌شناسی و مددکاری سازمان بهزیستی کشور، بلافاصله پس از وقوع زلزله در این مناطق مستقر شدند و وضعیت کودکانی را که هر یک به نحوی در زلزله دچار آسیب دیدگی شده اند را به طور مستمر رصد می‌کنند و از جمله اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی کشور، ساماندهی کودکان آسیب دیده در جریان زلزله است.

وی یادآور شد: پس از بررسی های بیشتر، اگر کودکی نیاز به نگهداری در مراکز شبه خانواده و یا سایر زیر مجموعه‌های های نگهداری از کودکان بی سرپرست داشته باشد، به بهزیستی استان های معین یعنی کردستان و خوزستان(استان هایی که در زمان وقوع بحران، وظیفه امدادرسانی در جهت کاهش مشکلات را برعهده دارند) سپرده می‌شود.

 

 

افزایش تعداد مهدهای کودک در مناطق زلزله زده غرب کشور

 

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان ادامه داد: به دلیل اینکه عوارض وقوع حوادثی چون زلزله تا مدت ها بر روح و روان افراد و به ویژه والدین باقی می ماند، تعداد مهدهای کودک در مناطق زلزله زده ظرف روزهای آینده افزایش می‌یابد.

نفریه اظهار کرد: مهدهای کودک و مراکز دوستدار کودک در مناطق زلزله زده، در نگهداری از کودکان و تهیه برنامه های مناسب برای آن‌ها فعالیت می کنند و ‌‌‌‌‌‌‌تا مدت ها پس از این حادثه، کار خود را ادامه داده و خدمات ویژه ای را به کودکان آسیب دیده ارائه می ‌‌‌‌‌‌دهند.

وی تاکید کرد: کودکانی که به هر نحوی در جریان وقوع زلزله آسیب دیده باشند، تحت پوشش انواع حمایت های سازمان بهزیستی کشور قرار می گیرند و هیچ کودکی به حال خود رها نمی‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار