موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1144
۲۳ مرداد ۱۳۹۵

برگزاری جشن های دهه کرامت در شیرخوارگاه ها

محمد نفریه از برگزاری جشن های باشکوه دهه کرامت در شیرخوارگاهها و مهدهای کودک با هدف ایجاد نشاط و مشارکت اجتماعی در بین گروه های هدف خبر داد.

به گزارش کودک پرس    محمد نفریه با اعلام برگزاری جشن های رضوی در شیرخوارگاه ها و  مهدهای کودک سراسر کشور، گفت: تثبیت، تعمیق و درونی کردن محبت به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) در خردسالان به عنوان پیام رسانان قرآن و اهل بیت (ع)، ایجاد نشاط و مشارکت اجتماعی در بین آنان و تقویت مشارکت بین بخشی از اهداف برگزاری برنامه های دهه کرامت در این مراکز است.

وی توجه ویژه به روستامهدها و مهدهای کودک مناطق محروم، جلب مشارکت والدین در برگزاری برنامه ها به عنوان جشن های مردمی را از دیگر اهداف برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت اعلام کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آذین بندی و برگزاری جشن های اعیاد رضوی در شیرخوارگاه ها و مهدهای کودک سراسر کشور ویژه کودکان، والدین آنان و مدیران و مربیان مهدهای کودک همزمان با دهه کرامت، گفت: حضور کودکان به همراه والدین شان و مربیان در اماکن زیارتی و جشن ها با رعایت تمامی نکات رفاهی، ایمنی و بهداشتی و برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات سیره تربیتی حضرت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه (س) الگوی عفاف و  حجاب دختران ایرانی، بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده از سوی سازمان بهزیستی همزمان با ایام دهه کرامت است.

نفریه همچنین گفت: همزمان با این ایام، بیان ویژگی حرم های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) و تبیین فضایل اخلاقی آن حضرات نظیر «محبت به کودکان» «میهمان دوستی» و ایجاد حس وطن دوستی همراه با عشق به ایران به عنوان میزبان این حضرات و علاقه و  محبت به امام رضا (ع) برای خردسالان مورد توجه قرار می گیرد.

یادآور می شود؛ اول تا یازدهم ماه ذی القعده (مشتمل بر اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و یازدهم ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع)) به نام «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

منبع:   شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار