10080
۰۴ آبان ۱۳۹۵

در حملات ترکیه 96 نفر از مردم شمال سوریه کشته شده‌اند

مرکز موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که از 24 آگوست تا 24 اکتبر در پی تجاوز نظامی ترکیه موسوم به عملیات «سپر فرات» 96 غیر نظامی در شمال استان حلب کشته شده‌اند.

به گزارش کودک پرس  گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که وابسته به معارضان این کشور است اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تحت عنوان «سپر فرات» افراد غیر نظامی نیز کشته شدند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس این گروه به خبرگزاری  «فرانس پرس» گفت که در پی این عملیات 96 غیر نظامی کشته شدند و از این تعداد کشته، 92 غیر نظامی از جمله 22 کودک در بمباران توپخانه ای و حملات هوایی ترکیه به مناطق تحت اشغال داعش جان خود را از دست داده اند.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان این حملات، 4 غیر نظامی دیگر نیز در مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شده اند.

عبدالرحمن همچنین تصریح کرد که شمار زیادی از افرادی که کشته شده اند از نیروهای کُرد هستند و در جریان عملیات سپر فرات از 24 آگوست تا 24 اکتبر این تعداد از افراد غیر نظامی جان خود را از دست داده اند.

اظهارات عبدالرحمن در حالی مطرح میشود که تا کنون مسئولان ترکیه هیچ واکنشی به این مسئله از خود نشان نداده‌اند.

این اتهامات از روزهای نخست آغاز سپر فرات متوجه ترکیه بوده و کُردها ارتش ترکیه را در 24 آگوست متهم کردند که 49 غیر نظامی را کشته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در سپتامبر گذشته ارتش ترکیه را مسئول کشتن 24 غیر نظامی از جمله 6 کودک در حمله به روتسای «صریصات» واقع در جنوب «جرابلس» اعلام کرد.

عملیات سپر فرات با کمک ارتش ترکیه و تروریستهای معارض و با حمایت آمریکا انجام می‌شود. در واقع ترکیه ادعا کرده که هدفش از این عملیات آزادسازی شمال سوریه از دست داعش است، ولی این کشور قصد دارد منطقه پرواز ممنوعی را به مساحت 5 هزار کیلومتر در سوریه ایجاد کند.

منبع :  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار