127217
۲۶ آذر ۱۳۹۶

درخشش رزمی‌کاران آذربایجان‌شرقی در مسابقات جهانی ترکیه/ دختر نوجوان ارومیه‌ای رکورد شکست

رئیس سیستم جوکای آترُد از درخشش رزمی‌کاران استان در مسابقات جهانی هنرهای رزمی ترکیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا نقدی با اشاره به برگزاری مسابقات کنفدراسیون جهانی هنرهای رزمی (IFAO) در شهر استانبول ترکیه اظهار داشت: علیرغم اینکه 37 کشور برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده بودند اما متاسفانه دولت ترکیه به خاطر مسائل امنیتی به حدود 200 فایتر از 22 کشور روادید صادر نکرده بود و مسابقات در نهایت با حضور 150 مبارز در قالب 15 کشور از جمله جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، چچن، روسیه، گرجستان و میزبان برگزار شد.

 

وی با اشاره به سطح بالای این مسابقات افزود: این دوره از مسابقات از روز 15 آذر ماه آغاز شد و شرکت‌کنندگان به مدت 3 روز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مجموع ورزشکاران کشورمان عملکرد بسیار خوبی داشتند، بطوریکه اگر مجموع مدال‌ها را لحاظ می‌کردند تیم ایران قهرمان می‌شد و تیم‌های جمهوری آذربایجان و ازبکستان در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گرفتند که متاسفانه این امر صورت نگرفت.

 

 

رئیس فدراسیون جهانی جوکای آترُد اعلام داشت: از ایران نزدیک به 40 رزمی‌کار از شهرهای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌ غربی، اصفهان، اراک، تهران و کرمانشاه حضور داشتند که در این بین 6 ورزشکار اعزامی استان درخشان ظاهر شده و 5 نشان شامل 2 مدال طلا و 3 نقره برای تیم کشورمان به ارمغان آوردند.

نقدی توضیح داد: در میان ورزشکاران استان، محمدرضا نقدی به ترتیب در فرم شمسیر و مبارزه وزن 60+ کیلوگرم موفق به کسب 2 نشان طلا و نقره شد، استاد یوسف بابالوئیان از اهر در فرم نانچکو توانست به مقام قهرمانی برسد، هادی اولاد غفاری در وزن 70 کیلوگرم بزرگسالان نائب قهرمان شد و مدال نقره گرفت و علی فرجی نیز در وزن 50- کیلوگرم رده سنی نونهالان صاحب گردن‌آویز نقره شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه احکام این مسابقات از سوی سازمان بین‌المللی تافیسا (المپیک هنرهای رزمی) تأیید شده است، بنابراین مقام‌های کسب شده ارزش جهانی دارد و ما خوشحالیم که توانستیم با چنین عناوینی به کشورمان بازگردیم.

 

 

این استاد هنرهای رزمی همچنین از ثبت 2 رکورد جهانی در این مسابقات توسط رزمی‌کاران ایرانی خبر داده و اذعان داشت: ورزشکاران ما در حاشیه این مسابقات 2 رکورد جهانی در رشته‌های حلقه‌زنی و مشت‌زنی را هم ثبت کردند که بنده مسئولیت ثبت آنها را بر عهده داشتم.

وی درباره رکوردهای ثبت شده تصریح کرد: رومینا قدرتی، دختر نوجوان ارومیه‌ای که 14 سال سن دارد، در رشته حلقه‌زنی موفق شد 8 ساعت مداوم حلقه را به صورت متوالی و بدون خطا دور کمر خود بچرخاند که با توجه به در رده سنی این ورزشکار یک رکورد جهانی محسوب می‌شود و حسین بهامین از شهرستان بوکان نیز رکورد بیش از 50 هزار ضربه مشت به کیسه بوکس را طی 4 ساعت به نام خود ثبت کرد.

 

نقدی در خاتمه ابراز داشت: حسین بهامین، ورزشکار کرد کشورمان این دستاورد خود را به مردم زلزله‌زده کرمانشاه تقدیم کرد.

 

 

منبع: آناج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار