موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
9235
۲۴ تیر ۱۳۹۵

باغبانی برای کودکان آرامش بخش است

باغبانی، آرامش­بخش بوده و تنش­ها را خنثی می­کند و به عنوان درمانی برای کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند، پیشنهاد می شود. همچنین، فرصت مناسبی است که کودکان از انزوا درآمده و ضمن آشنایی با یک کار گروهی، یکی از مهارت های زندگی که همکاری با گروه و تعامل با دیگران است را بیاموزند

به گزارش کودک پرس   باغبانی، آرامش­بخش بوده و تنش­ها را خنثی می­کند و به عنوان درمانی برای کودکانی که مورد آزار قرار گرفته‎اند، پیشنهاد می‎شود. همچنین، فرصت مناسبی است که کودکان از انزوا درآمده و ضمن آشنایی با یک کار گروهی، یکی از مهارت‎های زندگی که همکاری با گروه و تعامل با دیگران است را بیاموزند. باغبانی، شبیه ­سازی زندگی است. کودک با زندگی و حیات و روند رشد یک دانه تا درخت آشنا می‌شود. باغبانی، کودک را محافظ محیط زیست و القا کننده احترام به طبیعت، که تا سنین بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند، می‏گرداند.
شاید با خود بگویید همه این محسنات ذکر شده، مستلزم وجود بسترهای لازم در محیط­های کوچک ما است. در این خصوص اینگونه می­توان پاسخ داد که والدین می‎توانند با خرید گلدانی، کودکان را تشویق به این کار کنند. همراهی والدین، مشوقی برای کودکان، جهت شروع و ادامه کار می‌باشد. البته طبق توصیه متخصصان روانشناسی، والدین پس از تهیه فضای مناسب برای باغبانی، به کودکانشان چگونگی رشد و مراقبت از گیاهان را نیز بایستی آموزش دهند و آن‎ها را محدود ننموده تا اجازه دهند خلاقیتشان شکوفا شود. والدین اگر با تخریب باغچه کوچکشان روبرو شدند صبوری کرده، چون آن‎ها پس از دیدن نتیجه کارشان، بعدها عملکرد و رفتار بهتری با گیاهان خواهند داشت.
در یک روز معتدل بهاری، آموزش باغبانی به کودک خود را آغاز کنید چون کودکان در هوای سرد یا بارانی ترجیح می‌دهند در خانه بمانند. معمولا روزهای آفتابی، احساس خوبی به انسان دست می‌دهد. به نظر می‎رسد که انگار همه چیز بهتر و زیباتر از روزهای دیگر است. گیاهان، زیر نور خورشید درخشنده و زیباتر از روزهای ابری به نظر می‌آیند.
به یاد داشته باشید که در وعده‎های غذایی، از سبزیجاتی که خود کاشته‌اند و مورد علاقه‌شان می‌باشد، استفاده کنیم. کودکانتان می‌توانند گلدان‌های گلی که پرورش داده‎اند را در مناسبت‌های مختلف به دوستان خود هدیه دهند. با این کارها آنان احساس خود ارزشمندی فراوانی پیدا می‌کنند.
پس با این تفاسیر، کاشت گیاهانی را که تا این اندازه کودکان را سر ذوق می‌آورد و انرژی زا و دوست داشتنی هستند را فراموش نکرده و در اولویت قرار داده و با این کار لبخند را بر لبان کودکان بنشانید

 

منبع:  مهدپرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار