موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
8157
۱۲ مهر ۱۳۹۵

700 مددجو تحت پوشش بنیاد کودک ارومیه هستند

رویا چگینی،مدیر بنیاد کودک ارومیه گفت: اکنون 700 مددجو زیرپوشش بنیاد کودک ارومیه قرار گرفته‌اند و برای رفع مشکلات‌شان گام برداشته می‌شود.

به گزارش کودک پرس   رویا چگینی در جلسه بررسی مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد که با محوریت کودکان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون 700 مددجو زیرپوشش بنیاد کودک ارومیه قرار گرفته‌اند و برای رفع مشکلات‌شان در زمینه‌های مختلف گام برداشته می‌شود.

مدیر این تشکل مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: باید نظارت بیشتر و دقیق‌تری بر فعالیت موسسات خیریه استان اعمال شود تا مشکلات موجود در زندگی، معیشت و تحصیل مددجویان به معنای واقعی کلمه رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد کودک به نونهالان بیمار و مادران آنها که از مناطق مختلف استان برای درمان به ارومیه وارد می‌شوند، خدماتی را در زمینه اقامت، تغذیه، درمان و … ارائه می‌دهد، افزود: این مجموعه به صورت کشوری و از سال 68 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مسؤول با بیان اینکه بنیاد کودک کشور از سال 1368 با مشارکت جمعی از افراد متمکن و پزشکان صاحب‌نام در تهران تاسیس شده است، ادامه داد: به تدریج شعب آن در مناطق مختلف کشورمان همین طور آذربایجان غربی تاسیس شد.

مدیر بنیاد کودک ارومیه به فعالیت بیمارستان ویژه بیماران سرطانی در ارومیه اشاره کرد، سپس اقدام خیران و نیکوکاران این استان برای تاسیس و مدیریت چنین بیمارستان مجهز و توانمندی را قابل تحسین دانست و ارائه خدمات به بیماران اعزامی از مناطق مختلف کشور را مورد اشاره قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در بنیاد کودک ارومیه علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مراجعه‌کنندگان، فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هم مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از این رهگذر برای ارتقای سطح کیفی خدمات قدم برداشته می‌شود.

این مسؤول با اظهار اینکه اوایل بیماران و همراهان آنها برای سپری کردن مراحل درمان در صورت عدم نیاز به بستری شدن، در چمن‌های بیمارستان یا پارک‌ها می‌خوابیدند، گفت: به این ترتیب احداث اقامتگاه لازم و ضروری به نظر می‌رسید.

مدیر بنیاد کودک ارومیه راه‌اندازی یک مرکز اقامتی وسیع با ظرفیت بین 200 تا 250 نفر در ارومیه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بیماران و همراه آنها به صورت رایگان از این محل، تغذیه و استراحتگاه استفاده می‌کنند.

چگینی مساحت این اقامتگاه را پنج هزار مترمربع زیربنا عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در این مجموعه علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بیمار، خدمات دندان‌پزشکی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی رایگان نیز ارائه می‌شود.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار