5876
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

معاون فرماندار تهران از برخورد برخی رسانه ها در خصوص طرح ساماندهی متکدیان انتقاد کرد

ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها در خصوص اجرای طرح ساماندهی متکدیان گفت: این رسانه ها در ارتباط با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص برخورد مناسب با متکدیان حرفه ای، فعالیت موثر و قابل قبولی نداشتند.

به گزارش کودک پرس  معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به اقدامات دستگاه های اجرایی متولی در ساماندهی متکدیان گفت: شهرداری تهران اقدامات مثبتی در زمینه آموزش عمومی با بکارگیری گسترده از اقلام آموزشی و آموزش های همگانی انجام داده که دستگاه های اجرایی ذیربط نیز به تاسی از این عملکرد باید اقدامات مشابهی را انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری هفتمین نشست ستاد ساماندهی متکدیان در فرمانداری تهران افزود: اجرای مصوبات ستاد ساماندهی برای همه دستگاههای اجرایی ضروری است.
معاون سیاسی فرماندار تهران اظهار کرد: آسیب شناسی و بررسی چگونگی اجرای طرح ساماندهی متکدیان، شناسایی و برخورد قاطع با سرشاخه های تکدی گری، بررسی حقوقی و موانع قانونی دستگاه های اجرایی در برخورد با تکدی گری، تقسیم مسئولیت ها، همیاری مراجع قضائی و بررسی حقوقی کودکان سرراهی و همچنین مشخص شدن متولی امر ساماندهی و ارائه خدمات به این کودکان از جمله مصوبات لازم الاجرای این ستاد است.
ناصربخت گفت: اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی و تنویر افکار عمومی به ویژه شهروندان تهرانی، ایجاد راهکار برای پیگیری مقابله با متکدیان در ساعات غیراداری، ایجاد هماهنگی در دستگاه های اجرایی ذیربط از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد بود.
معاون سیاسی فرماندار تهران تصریح کرد: شهرداری تهران و سازمان بهزیستی نیز در خصوص سرپرستی کودکان سرراهی نیازمند همراهی و همکاری قوه قضاییه برای حل سریع این مشکل حقوقی هستند.
ناصربخت گفت: سازمان بهزیستی توانسته در این مدت به کمک مراکز دولتی و 19موسسه مردم نهاد با اجرای طرح های حمایتی و آموزشی خود ضمن شناسایی و ساماندهی کودکان سرراهی و خیابانی اقدامات موثری را دراین حوزه انجام دهد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح ساماندهی متکدیان حرفه ای به منظور پاکسازی و زیباسازی چهره شهر و همچنین جلوگیری از فعالیت غیرقانونی متکدیان حرفه ای به عنوان یک آسیب اجتماعی، از مردادماه امسال با محوریت فرمانداری تهران و مشارکت برخی از دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و بهزیستی در تهران آغاز شده است.
براساس اعلام برخی از مسئولان شهری و اجرایی، برخی از متکدیان حرفه ای در تهران روزانه سه تا هفت میلیون تومان درآمد دارند.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار