5087
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

حدود 2میلیون کودک آلمانی در فقر به سر می‌برند

با وجود تداوم رشد اقتصادی در آلمان و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در آلمان، فقر کودکان همچنان یکی از مسایلی است که در این کشور افزایش داشته‌ است.

به گزارش خبرنگار کودک پرس   تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 2 میلیون کودک در آلمان در فقر و نیازمند به کمک سازمان‌های اجتماعی زندگی می‌کنند.تعداد خانواده‌هایی که کودک دارند و از خدمات اجتماعی استفاده می‌کنند در ایالت‌های مختلف، متفاوت است

در تحقیقات مشخص شد که تعداد خانواده‌هایی که در ایالات غربی آلمان از ابتدایی‌ترین کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند از 12.4 درصد در ژانویه به 13.2 درصد در سال 2015 رسیده است. بر عکس در ایالت‌های شرقی این رقم کاهش 2.4 درصدی داشته است.

آمارها حاکی از این است که 1.9 میلیون کودک در آلمان در سال گذشته میلادی در فقر زندگی کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل از آن نشان دهنده افزایش 52 هزار نفری است.

در این تحقیقات همچنین هشدار داده شده است که کودکان احتمال دارد در این وضعیت بمانند و به شواهدی اشاره شده که 57.2 درصد از کودکان و نوجوانان در فاصله سنی 7 تا 15 سال حداقل به مدت 3 سال با کمک سازمان‌های خدمات اجتماعی زندگی کرده‌اند.

بررسی‌های متعدد در سالهای اخیر حاکی از این است که کودکانی که وابسته به خدمات اجتماعی هستند و در این شرایط رشد می‌کنند از لحاظ اجتماعی منزوی هستند و بیشتر از دیگران تحت تاثیر مسایل مربوط به سلامت قرار می‌گیرند و  مشکلات آموزشی بیشتری به نسبت دیگران دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار