4965
۲۱ شهریور ۱۳۹۵

افزایش تقاضای درمان اعتیاد درکودکان و نوجوانان

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: تقاضای درمان اعتیاد در افراد زیر ۱۸ سال افزایش یافته؛ به همین علت درحال گسترش الگوی درمان اعتیاد کودکان هستیم.
به گزارش کودک پرس   روشن پژوه معاونپیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت:درمان اعتیاددر کودکان و نوجوانان زیر 18 سال با روش علمی و استاندارد در مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی به اجرا درخواهد آمد. این الگو تحت پوشش یک تیم درمانی شامل پزشک روانشناس مددکار و … است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه نوع درمان را در این الگو احصا و پروتکل آن را تدوین کردیم، اظهار کرد: ما آماده‌ایم که در سال جاری این الگوی درمانی برای کودکان و نوجوانان را توسعه دهیم.


برنامه درمانی ما برای کودکان و نوجوانان ارتباطی با دانش‌آموز بودن یا نبودن آنان ندارد، تصریح کرد: اتفاقا این درمان بیشتر برای گروهی از کودکان و نوجوانان است که بدسرپرست بوده یا بی‌سرپناه هستند و یا اینکه مورد سوءاستفاده والدینشان قرار می‌گیرد. این گروه از کودکان با حکم قضایی از والدین گرفته شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.روشن پژوه در پایان خاطرنشان کرد: عمده این کودکان یا تحصیل نکرده‌ یا بازمانده از تحصیل هستند.
منبع:    بهارنیوز
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار