4273
۱۶ شهریور ۱۳۹۵

برنامه ریزی برای ۸۴۰۰ دقیقه برنامه کودک و نوجوان

محمود سلامیان تهیه کننده تلویزیون از تشکیل یک گروه تولیدات ویژه در شبکه کودک و نوجوان خبر داد که در آن قرار است ۸۴۰۰ دقیقه برنامه برای گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان تولید شود.

به گزارش کودک پرس    این تهیه‌کننده تلویزیونی اظهار کرد: برنامه‌ای در ذیل این تولیدات ویژه به نام «بومرنگ» وجود دارد که حدود چهار هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه برای گروه خردسال و کودک و چهار هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه برای گروه نوجوان در حال تولید دارد. این مجموعه برنامه‌ای ترکیبی است که شامل مستندهای گزارشی، نماهنگ، کارهای نیمه نمایشی و کار عروسکی می‌شود.

او با بیان اینکه پخش مجموعه «بوم‌رنگ» از اول مهرماه آغاز می‌شود، اعلام کرد که تاکنون ۲۵ درصد کار انجام شده است.

سلامیان هدف از تشکیل گروه تولیدات ویژه شبکه کودک و نوجوان را جذب جوانان و نیروهای علاقه‌مند به برنامه‌سازی در حوزه کودک و نوجوان برشمرد و اظهار کرد: ایجاد این مرکز اتفاقی رسانه‌ای برشمرده می‌شود. این که پتانسیل‌های جوان جذب شوند و ذیل یک پرچم برای یک رسانه کار کنند،  یک اتفاق مهم محسوب می‌شود؛ چراکه از این طریق بسیاری از نیروهای جوان به رسانه معرفی می‌شوند و ایده‌های نو معرفی می‌کنند. ما امروز در حیطه برنامه‌سازی با مشکل ایده‌پردازی مواجه هستیم و از طرفی هم بسیاری از جوانان ما نمی‌دانند که چطور باید وارد سیستم برنامه‌سازی شوند و این مرکز این راه را به نوعی برای آن‌ها باز کرده است.

او درباره ساختار جذب نیروهای جوان به مرکز تولیدات ویژه گروه کودک و نوجوان توضیح داد که این افراد از طریق تیم‌های مختلف، از جشنواره‌ها،  شبکه‌های مجازی و … شناسایی شده‌اند.

سلامیان همچنین درباره محتوای مجموعه‌ «بوم‌رنگ»، با بیان اینکه این مجموعه به صورت رئال نیمه داستانی تولید می‌شود، اظهار کرد:‌ از آنجا که این کار ترکیبی محسوب می‌شود، تلاش کردیم تا موضوعات مربوط به گروه کودک و نوجوان را در آن از طریق باکس‌های اطلاع‌رسانی، خبری، معرفی مشاغل، بخش ویژه برای دختران نوجوان، ورزشکاران دختر، استعدادیابی در حیطه کودک و نوجوان به صورت مجزا، تست مجری‌گری و… مطرح کنیم.

او خاطرنشان کرد: به طور کلی مرکز تولیدات ویژه شبکه کودک و نوجوان دارای دو خاصیت مهم است؛ خاصیت اول اینکه برنامه‌ها در آن سریع به مرحله تولید می‌رسند و درگیر روندهای اداری و تصمیم‌گیری نمی‌شوند و از آنجایی که نیروها گزینش شده و آماده تولید هستند، سریعا ایده‌ها به مرحله برنامه‌سازی می‌رسند. خاصیت دوم گروه به انجام کار ارزان‌قیمت برمی‌گردد. با توجه به محدودیت‌های مالی، کارها سریع و با قیمت بسیار مناسب تولید می‌شوند. این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که به کیفیت برنامه لطمه‌ای وارد نشود و در واقع تلاش‌مان بر این است که برنامه‌ها با کیفیت مناسب برنامه‌های دیگر، ولی با نصف هزینه آنها تولید شود.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار