4196
۱۵ شهریور ۱۳۹۵

پایان جشنواره نمایش عروسکی استان کرمانشاه با معرفی پنج اثر برگزیده

اختتامیه جشنواره نمایش عروسکی استان کرمانشاه عصر یکشنبه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس    این جشنواره طی روزهای شنبه و یکشنبه با اجرای گروه های نمایش عروسکی از مناطق مختلف استان برگزار شد و روز گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

در این مراسم، ۵ نمایش برتر راه یافته از مراکز کانون استان کرمانشاه معرفی و به جشنواره کشوری نمایش عروسکی راه یافتند.

نمایش «قهر و مهر» و «خودتو قبول داشته باش» هر دو از مرکز شماره ۱ کرمانشاه، «بوی سیب سرخ» از مرکز شماره ۲ کرمانشاه، «آن طرف پنجره» از مجتمع شماره ۴ کرمانشاه و «لافکادیو» از مرکز شماره ۱ کرمانشاه ۵ نمایش برتری بودند که از استان به جشنواره کشوری راه یافتند.

رضا موزونی دبیر جشنواره، در این مراسم گفت: برای نمایش عروسکی عروسک ساز، صداپیشه، کتاب و خیلی هنرها جمع می شوند تا هدفی شکل بگیرد.

وی به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دنیای مجازی که امروز دنیای حقیقی ماست و در حقیقت، زندگی واقعی به زندگی مجازی تبدیل شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: خانواده ها در دنیای مجازی چنان غرق شده اند که حتی از اطرافیان نزدیک خودشان نیز غافل هستند.

وی افزود: گرفتن عکس سلفی با خود، آغاز دنیای تنهایی ماست. و شبکه های اجتماعی، خانواده ها رابه سوی انزوا کوچ داده و این امر، دنیای ما را سخت تهدید می کند لذا مسئولین فرهنگی، برای اجرای برنامه های فرهنگی باید برنامه داشته باشند.

موزونی با بیان اینکه  امروز، ۱۹۸ نفر عضو، در نمایش های عروسکی شرکت داشتند، افزود: از حدود ۳ ماه پیش این اعضا را درگیر برنامه نمایش عروسکی کردیم. و اعضای ما در این دوره، ۳۳ نمایش عروسکی کار کردند که این امر، نشان از شرکت ۱۰۰ درصدی مراکز کانون استان در این جشنواره دارد.و مهم تر اینکه؛ در همه این برنامه ها، بچه ها و نوجوانان حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولین ما باید به این باور برسند که دنیای نوجوانان، دنیای تاثیرگذار است. بنابراین، در هرجایی و هر اقدامی، باید فرهنگ آن را نیز ایجاد کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین با اعلام اینکه، این نمایش ها را به روح مرحوم « عباس کیارستمی» تقدیم می کنیم، افزود: همیشه کانون، کارهای بزرگی می کند.مربیان نباید قانع باشند و باید به جلو بروند. برنامه ریزی کنید و نمایش های عروسکی تولید شده، برای عموم اجرا شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به حضور داوران نوجوان هم اشاره کرد و افزود: در این جشنواره، یک نمایش را از دو نگاه دیدیم.می خواهیم نگاه کارشناسی خودمان را به دنیای نوجوانان نزدیک کنیم.

موزونی ضمن تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این جشنواره گفت: همه کارهای عالی بودند.همه شما مربیان و اعضا خوب کار کرده اید و اولیای محترم هم خیلی خوب ما را همراهی کردند.هم چنین داوران محترم که با حوصله کارها را دیدند.

وی در پایان از حضور خانواده ها در کنار فرزندانشان برای اجرای نمایش های عروسکی، قدردانی و از آنان برای حضور در جشنواره قصه گویی، که در آینده نزدیک در کانون برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار