40135
۲۵ آبان ۱۳۹۶
در زلزله کرمانشاه؛

لحظات تلخ و شیرین در زلزله کرمانشاه

دست راست کودک سرپل ذهابی که به صورت کامل از ناحیه مچ قطع شده بود، در یک عمل جراحی چهارساعته و نادر پیوند زده شد.

به گزارش کودک پرس ، پس از 3 روز از زلزله مرگبار 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه شمار جان باختگان به 474 تن رسید، اما امروز خبر پیدا شدن نوزادی از زیر آوار موج امید و خوشحالی را در بین مردم و امدادگران زنده کرد.

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور در این زلزله تا کنون 474 تن از هموطنان جان باخته اند. تعداد کل مصدومین نیز 9388 نفر و تعداد بیماران بستری در کرمانشاه 1011 نفر است.

مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن تایید افزایش شمار جانباختگان به 474 نفر گفت: 340 نفر مصدوم به تهران، همدان والبرز اعزام شده‌اند عنوان کرد: تاکنون 39 نفر از این بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و تاکنون 1450 عمل جراحی نیز انجام شده است. همچنین به گفته کولیوند، رئیس اورژانس کشور یک کودک روز چهارشنبه، پس از 3 روز زنده از زیر آوار توسط نیروهای امدادی نجات یافت.

 

 

پیوند دست قطع‌شده کودک زلزله‌زده

دست راست کودک سرپل ذهابی که به صورت کامل از ناحیه مچ قطع شده بود، در یک عمل جراحی چهارساعته و نادر پیوند زده شد.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: در برآورد اولیه حدود 40 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر خسارت دیده یا تخریب شده‌اند. اگر در روند بازسازی، بوروکراسی بانک‌ها دست و پاگیر باشد سبب نارضایتی حادثه‌دیدگان می‌شوند.

 

 

کمک‌ “بلاعوض” به زلزله‌زدگان

در همین حال سخنگوی دولت از اختصاص 659 میلیارد تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد. وی افزود: برای خانوارهای آسیب دیده که به احداث و بازسازی نیاز دارند برای مناطق روستایی 25 میلیون و مناطق شهری 35 میلیون تومان اختصاص داده شده است و کمک بلاعوض در این بخش روستایی 5 میلیون و شهری 6 میلیون تومان خواهد بود. نوبخت ادامه داد: برای خانوارهایی که نیازمند مرمت و تعمیر واحدها هستند به صورت تسهیلات 12 میلیون به شهر و روستا داده می‌شود و بلاعوض 2 میلیون تومان خواهد بود. نوبخت اضافه کرد: کسانی که نیازمند خرید لوازم خانگی هستند 3 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون بلاعوض داده می‌شود.

 

منبع: جام نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار