3946
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

لزوم مجوز گرفتن مهدهای کودک از آموزش و پرورش

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه مسئولان مهد کودک ها درخواست کرده است تا از وزارت آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

به گزارش کودک پرس    مرضیه گرد در نشست هم اندیشی کارشناسان و روسای مشارکت های مدارس غیر دولتی با بیان اینکه مسوولان مدارس غیر دولتی می توانند متولی مراکز پیش دبستانی باشند، افزود : برخی از مراکز پیش دبستانی متفرقه که از آموزش و پرورش مجوز ندارند از سایر صنوف هستند که از طریق گزینش انتخاب می شوند و محتوای مورد استفاده این مراکز باید مورد تایید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

گرد با بیان اینکه در سند تحول موضوع پیش‌دبستانی به عنوان یک یا ۲ سال برای دانش‌آموزان الزامی است ، ادامه داد: با توجه به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری، پرداختن به مقوله پیش‌دبستانی از موضوعات مهم نظام آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی محتوای آموزشی دوران پیش دبستانی تصریح کرد: همه مراکز پیش دبستانی باید با مجوز کار کنند و ما این اختیار را به شورای استان ها تفویض کردیم .

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی ، خاطر نشان کرد: بسیاری از پیش‌دبستانی‌ها زیر نظر آموزش و پرورش و برخی تحت پوشش دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، سازمان بسیج، شهرداری‌ها و وزارت ارشاد اداره می شدند و هماهنگی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یکی از اقدامات خوبی بود که در حوزه ابتدایی انجام شد.

مرضیه گرد با اشاره به اینکه قانوناً در حوزه مدارس غیردولتی دوره پیش‌دبستانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است ، گفت: همه افرادی که خارج از این مجموعه فعالیت می‌کردند باید وارد یک مدیریت یکپارچه بشوند.

وی همچنین یادآور شد : مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسوولان تدوین سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش متولی این امر شناخته شده اند . اما بین وزارتخانه و سازمان بهزیستی اختلاف نظری وجود داشت و با نامه ای که از حوزه حقوقی ریاست جمهوری استعلام شد ، دوباره آموزش و پرورش متولی این امر قرار گرفت .

رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اضافه کرد: نظارت و تولید محتوای کتب پیش دبستانی ها با آموزش و پرورش و اجرا با سازمان بهزیستی است.

گرد با بیان اینکه شنیده ها حاکی از آن است که در برخی از استان ها کتاب هایی بدون مجوز بخش پژوهش منتشر می شود ، ابراز داشت : هر شیوه نامه آموزشی و پرورشی که تولید می شود باید با مجوز آموزش و پرورش باشد .

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی کشور با بیان اینکه در برخی از استان ها با مشکل استیجاری بودن مراکز غیردولتی مواجه هستیم ، بیان کرد : در همه استان ها ظرفیت های خوبی برای مراکز غیر دولتی وجود دارد که مسوولان این بخش ها باید از این ظرفیت ها استفاده کنند.

مرضیه گرد در بخشی دیگر از سخنانش درباره مهد کودک ها گفت: با توجه به سیاست های ابلاغ شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی از همه مسئولان مهد کودک ها درخواست کرده است تا از وزارت آموزش و پرورش مجوز بگیرند. این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد و به تصویب رسید و شورای عالی نگهبان آن را تایید کرد.

 

 

 

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار