موقعیت فعلی شما : خانه/کودک و تکنولوژی/مقالات
3312
۰۸ فروردین ۱۳۹۵

کودک و ماهواره، پیشنهادات و آموزش هایی که لازم است

ماهواره به عنوان یکی از وسایل ارتباط جمعی است که در کشور ما علی رغم ممنوعیت قانونی آن توسط خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش کودک پرس   این وسیله ارتباطی دارای تنوع و تعدد محتوا است که بخشی از این محتوا مربوط به کودکان و نوجوانان است ضمن اینکه در میان برنامه های سایر کانال ها نیز برنامه هایی برای کودکان پخش می گردد. برنامه هایی که برای کودکان پخش می شود می تواند شامل کارتون، فیلم سینمای و گاهی سریال باشد.
محتوای این برنامه ها باتوجه به نوع شبکه تغییر می کند و از آنجایی که بیشتر مخاطبان ایرانی از شبکه های فارسی زبان استفاده می کنند و اغلب هیچ توجهی به نوع مصرف کودکانشان ندارند؛ رعایت نکاتی در این امر ضروری به نظر می رسد.
تا می توانید از ورود ماهواره به خانواده بپرهیزید
برنامه های ماهواره خصوصا شبکه های فارسی زبان تاثیرات ناخوشایندی از جمله تغییر در برخوردها و رفتارهای فرزندان، تمایل به ارتباط با جنس مخالف و غیره را دارد. برای اثبات این موضوع کافی است سری به آمارهای موجود در اثرسنجی برنامه های ماهواره ای بزنید.
635228335586087405
اگر در منزل ماهواره دارید موارد زیر را درباره کودکان رعایت کنید
برخی از کانال ها را به طور کامل از دسترس کودکان خارج نمایید. برای نمونه، بدون اطلاع کودکان آن ها را قفل نمایید. تنظیمات سیستم را خودتان در اختیار بگیرید و تنظیم نمایید، گاهی ممکن است چینش کانال ها دسترسی را کاهش دهد.
در برابر کودک، حرکات عجیب و تعجب برانگیز، هنگام مشاهده برنامه خاصی انجام ندهید.
از برخورد سلبی بپرهیزید. به زبان کودکانه، از ویژگی های کانال های مناسب کودکان تعریف کنید. دلایلتان را برای کودک توضیح دهید .
حتی الامکان زمان مشخصی را برای استفاده از ماهواره برای کودک در نظر بگیرید. اختیار تام به وی ندهید، کودک نباید حس کند در دیدن تمامی برنامه ها اختیار و آزادی عمل دارد.
در حضور وی از تماشای برنامه های بزرگسالان (حتی استفاده از ماهواره) بپرهیزید.
منبع:    مهدپرتال 
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار