32622
۱۵ آبان ۱۳۹۶
سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تشکیل کارگروهی تحلیل محتوای کتب با حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با حضور نویسندگان کتاب کودک و نوجوان برای تحلیل محتوای کتب در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی رمضانی در خصوص رسیدگی به وضعیت کتابخانه های کلاسی مدارسی عنوان کرد: حدود یک ماه است که با همکاری نویسندگان مطرح کشور در عرصه کتاب کودک و نوجوان همکاری مشترکی از نظر بررسی محتوای کتاب‌های موجود در کتابخانه های مدارس داشته ایم و کارگروهی با حضور این نویسندگان تشکیل شده تا کتاب ها را مطالعه و بررسی کنند.

 

وی ادامه داد: چنانچه کتاب ها از نظر شاخص های تعریف شده مشکل نداشته باشد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و از استان ها خواسته شده تا تجهیز کتابخانه بر این اساس انجام شود. سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب ها براساس شش ساحت تربیتی در سند تحول باید برای دانش آموزان وجود داشته باشد بر این اساس روی گرافیک کار، جلد و مواردی از این قبیل نیز تمرکز می کنیم.

 

 

فرهنگ کتابخوانی در مدارس ابتدایی شکل می گیرد

رمضانی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فرهنگ کتابخوانی در مدارس ابتدایی شکل می گیرد، گفت: باتوجه به شاخص های سختگیرانه ای که برای انتخاب کتاب ها در نظر گرفته شده امسال شاهد استقبال قابل قبولی برای خرید و تجهیز کتابخانه های مدارس بودیم. وی با تاکید بر اینکه ارائه مطالب مفید به دانش آموزان برای ما مهم است، بیان کرد: در بحث کتاب هرساله بودجه خوبی از سوی آموزش و پرورش و وزارت ارشاد در نظر گرفته می شود که مبلغ آن به تفکیک هر وزارتخانه ۵ میلیارد تومان است.

 

سرپرست امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم تمام برنامه هایی که داشتیم اما باز هم جای پیشرفت بیشتری داریم و از سازمان نوسازی درخواست کردیم علاوه بر ایجاد کتابخانه کلاسی به تجهیز آن نیز توجه داشته باشد. رمضانی یادآور شد: امیدوارریم جامعه خیرین کشور نیز وارد عمل شده و در بحث تجهیز کتابخانه های کلاس که یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار