32405
۱۴ آبان ۱۳۹۶
مربی بسکتبال دختران نوجوان بیان کرد؛

تیم ایران می‌توانست روی سکوی سوم بایستد

«پوران عباسی» مربی تیم بسکتبال دختران نوجوانان، گفت: سطح رقابت های قهرمانی آسیا و تیم های شرکت کننده در هر دو سطح A و B بسیار بالا بود، اما دختران بسکتبالیست ایران با اندکی تجربه، توانایی کسب سکوی سوم سطح B را داشتند.

به گزارش کودک پرس ، بانو عباسی در خصوص رقابت های مقدماتی بسکتبال دختران نوجوان آسیا افزود: تیم های شرکت کننده در این رقابت ها تمرینات خود را از پنج سال پیش با حضور مربیان مجرب خارجی شروع کرده بودند و بازیکنان آنان حتی تیم هایی چون نپال از ابعاد مختلف جسمانی، فنی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم دختران ایران با وجود کمی تجربه، بسیار خوش تکنیک هستند، ادامه داد: با توجه به عملکرد بازیکنان و ادعای کادر فنی تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی آسیا، سرمایه گذاری برای بسکتبال دختران و رده پایه در حال انجام است و با توجه به ارتباط زنجیروار تیم های رده های مختلف سنی تا مرحله تیم ملی، این بازیکنان در سال های آخر نوجوانی بازی کاملا حرفه ای شده و همه چیز را بلد بوده و از هر نظر آماده اند.

 

سرمربی تیم سابق کوشا سپهر تهران گفت: دختران بسکتبالیست نوجوان ایران توانمندی و شرایط بدنی خوبی دارند، اما در حالی در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کردند که حتی یک بازی برون مرزی و دیدار با تیمی خارجی را تجربه نکرده بودند در حالی که بیشتر تیم های حاضر در این رقابت ها از سال 2015 به طور مرتب در مسابقات رسمی و تورنمنت های مطرح این رده سنی شرکت و تجربه کسب کرده بودند.
عباسی خاطر نشان کرد: بسکتبالیست های با کمی تجربه خوش درخشیدند و برخلاف انتظار کادر فنی تا آخرین دقایق بازی مقابل تک تک حریفان ، قدرتمندانه دویدند و برای کسب بهترین نتیجه جنگیدند.

 

این مربی لیگ برتری که قرار است امسال در کنار تیم هیات بسکتبال کرمان در سوپر لیگ زنان حضور یابد، ادامه داد: برای حضور توانمند در رقابت های قهرمانی 2019 نوجوانان، فدراسیون باید با دعوت دختران بلند قامت متولد سال های 83 و 84 ، تمرینات این تیم را به صورت پیوسته و از هم اکنون آغاز کند و حتی اگر امکان دعوت از مربی خارجی نیست شانس استفاده از مربیان مجرب داخلی برای آغاز سریع تمرینات و اردوهای آماده سازی را از دست ندهد.
مربی تیم بسکتبال دختران زیر 16 سال (نوجوانان ) کشور گفت: قطعا حضور یک مربی مجرب در کنار تیم های پایه می تواند روند آماده سازی بازیکنان را تسریع کند، اما خوشبختانه بسکتبال ایران حتی به اذعان مربیان خارجی تیم های آسیایی، از مربیان خوبی بهره می گیرد که توانایی آماده سازی تیم های ملی را در سطح آسیا دارند.

 

وی یادآوری کرد : تیم دختران تمرینات خود را ظاهرا از تیرماه امسال آغاز کرد، اما واقعیت این است که یکی از شش اردوی سه روزه این تیم فراخوان 23 بسکتبالیست نوجوان و تمرین آنان بود که در نهایت تنها یک نفر از آنان در ترکیب تیم دختران باقی ماند.
عباسی با تقدیر از تلاش های «فاطمه کرم زاده» برای هماهنگی و برگزاری اردوهای بهتر و بیشتر برای تیم بسکتبال دختران زیر 16 سال، گفت: اگر بسکتبال مردان فرصت بیشتری برای تمرین و آماده سازی به بسکتبال دختران و زنان بدهد قطعا ما می توانیم طی دو سال آینده با قدرت و اختلاف بسیار کمی با تیم های آسیایی در رقابت ها حاضر شده و عنوان قابل قبولی نیز کسب کنیم.

این مربی با سابقه سوپرلیگ بسکتبال زنان، اضافه کرد: میانگین قد بازیکنان ما نسبت به تیم های آسیایی کوتاه است، بنابر این فدراسیون باید ضمن استفاده از بازیکنان موجود برای تقویت این تیم و پشتوانه سازی برای تیم های رده های جوانان و بزرگسالان با دعوت دختران بلند قامت زمینه را برای آماده سازی آنان فراهم کند تا فاصله ما و تیم های آسیایی به کمترین سطح ممکن کاهش یابد.

وی ایستادن در بالاترین سکوهای بسکتبال زنان آسیا را هدفی دور از دسترس ندانست و افزود: از مربیان فعال در سوپرلیگ بسکتبال زنان نیز می خواهم در کنار کار با تیم های لیگ برتری، حتما در تیم های پایه و بازیکن سازی فعالیت کنند و در چنین شرایطی ما تیم های ملی قدرتمندی می سازیم که آماده حضور در رقابت های بین المللی و رسمی بوده و شانس کسب عنوان های بالا را نیز دارند.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار