31225
۰۶ آبان ۱۳۹۶
رئیس انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان خبر داد؛

برگزاری همایش علمی و آموزشی «من کودک اوتیسمم. مرا ببینید، گرچه نگاهم اندک است»

رئیس انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان از برگزاری همایش علمی و آموزشی «من کودک اوتیسمم. مرا ببینید، گرچه نگاهم اندک است» همراه با کارگاه موسیقی درمانی در دانشگاه کاشان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «مریم خیامی‌پور» اظهار کرد: واقعیت این است که برخی کودکان مبتلا به اوتیسم، مانند جزیره‌های کشف نشده‌ای از هوش و استعداد هستند اما خانواده‌ها نسبت به شناسایی و شیوه‌های ظهور آن اطلاعی ندارند.

وی تصریح کرد: ممکن است یکی از حواس کودکان اوتیسم به صورت خاصی، قوی عمل کند و به قدری نشانه‌های آشکاری از نبوغ بروز می‌دهند که نیازی به سعی برای کشف استعدادهایشان نداریم، فقط باید آن را به شیوه خاص آنها پرورش داد.

رئیس انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان افزود: موسیقی درمانی که در سال‌های اخیر مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است، شیوه‌ای از درمان است که برای توانبخشی اختلالات مختلف در عملکردهای اجتماعی، روانی، ارتباطی، جسمی، حرکتی و شناختی افراد استفاده می‌شود.

به گفته وی، یکی از روش‌های درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، موسیقی درمانی است. موسیقی به این کودکان کمک می‌کند به هماهنگی یا یکپارچگی بین احساسات خود دست پیدا کنند. یعنی بین حس شنوایی و سایر احساسات با شنیدن موسیقی هماهنگی به وجود می‌آید که می‌تواند در روند درمان این کودکان بسیار مؤثر باشد.

خیامی‌پور گفت: موضوع دوم درباره موسیقی و بچه‌های اوتیسم، این است که استعدادهای نهفته آنها را در زمینه موسیقی پرورش بدهند که در این همایش با روش‌های پرورش استعدادهای نهفته کودکان اوتیسم آشنا خواهند شد.

رئیس انجمن اوتیسم ایرانیان کاشان یادآور شد: این همایش علمی، با مشارکت انجمن علمی روانشناسی کاشان روز دوشنبه هشتم آبان ساعت 17 در تالار آزادی دانشگاه کاشان همراه با اجرای موسیقی زنده توسط کودکان اوتیسم برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار