موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3014
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

افتتاح کتابخانه واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان

کتابخانه واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان فریدون شهر افتتاح می شود.

به گزارش کودک پرس    کتابخانه سیار مجموعه مناسبی برای جبران کمبود امکانات ایجاد کتاب خانه ی ثابت روستایی محسوب می شود و می تواند پاسخی بر توزیع عادلانه ی امکانات باشد.
در مورد روستاهایی با جمعیت کم که امکان ارتباط با یکدیگر را ندارند تا افراد آن روستاها بتوانند از یک کتابخانه به صورت متمرکز استفاده کنند،بهترین راه حل راه اندازی کتابخانه های سیار است.
کتابخانه ی واحد سیار روستایی نیز از جمله مراکز 60 گانه فرهنگی هنری کانون استان اصفهان است که در آن مربی به منظور تحقق اهداف کانون با یک دستگاه خودرو و کتاب و امکانات فرهنگی مربوطه، به مناطق روستایی مراجعه و فعالیت های متنوعی از جمله قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،نمایش فیلم،اجرای بازی،تشکیل گروه های سرود،جلسه های روخوانی قرآن را به مخاطبین خود ارائه می کند.هم اکنون کانون استان اصفهان با دو واحد سیار روستایی در اصفهان و نظنز برای کودکان و نوجوانان با استعداد روستایی لحظات شادی را رقم می زنند.
شهرستان فریدونشهر بر اساس تقسیمات کشوری سال 1383 دارای یک بخش مرکزی ،دو شهر به نام های فریدونشهر و برف انبار، پنج دهستان به نامهای عشایری،برف انبار، چشمه لنگان ،پشتکوه موگویی و پیشگوه موگویی و 207 آبادی بوده که از این تعداد 85 آبادی دارای سکنه است.
جمعیت شهرستان در سرشماری سال 1390 بالغ بر 38334 نفر که جمعیت شهری آن 19343 نفر و جمعیت روستایی 18991 نفر می باشد.شهرستان فریدونشهر در 175 کیلو متری غرب اصفهان ،محدوده ای میان استان های لرستان، خوزستان، چهار محال بختیاری و شهرستان های فریدن و چادگان وبویین ومیاندشت از استان اصفهان واقع شده است.

 

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار