29053
۲۶ مهر ۱۳۹۶
مظفر الوندی؛

حمایت از کودکان لازم است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین ۱۶۰ هزار نفر در این استان زیر ۱۸ سال هستند،  که لازم است نسبت به تشکیل شناسنامه وضعیتی و احصای شرایط این کودکان اقدام شود.

الوندی خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه از کودکان کشور به عنوان مدیران آینده ضروری است و در متن های مختلف قانونی،  دولت ها موظف به ضمانت حقوق کودک هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: مؤلفه ها و هدفگذاری های مختلفی مانند حق آموزش، سلامت و تفریح برای کودکان در حقوق کودک مشخص شده است و بازماندن از این حقوق به معنای عدم رعایت این حقوق است.

وی تلاش برای حفظ حقوق کودکان در برنامه ها، پروژه ها و تصمیمات اجرایی را ضروری دانست و گفت: حق سلامت از جمله حقوق کودکان است که نگاه صحیح به نیازهای کودکان در مدیریت شهری و ساخت و سازهای آن لازم است.

الوندی با اشاره به توجه اسلام به حقوق کودکان، تاکید کرد: با توجه به آموزه های دینی باید توجه و نگاه بیشتری به حوزه کودکان داشته باشیم و حمایت کامل از کودکان انجام شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت رسانه ها، دانشگاه ها و حوزه پژوهشی آن و سازمان های مردم نهاد می توان به احصای وضعیت کودکان کار کمک فراوانی کرد.

وی افزود: در همین راستا کارگروه هایی در سطح کشور و با فعالیت سمن ها در بخش ارزیابی، دادگستری در بخش قضایی، صدا وسیما و فرهنگ و ارشاد در بخش آموزش و کمیته امداد در بخش حمایتی تشکیل شده است.

الوندی گفت: در قانون اساسی، مبانی دینی و فقهی، فصلی از سند چشم انداز ۱۴۰۴، منشور حقوق شهروندی و قوانین عادی در کشور به حقوق کودک توجه و پرداخته شده است. الوندی بر تلاش و هم افزایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار