28809
۲۵ مهر ۱۳۹۶
طبق گزارش فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد)؛

کاهش ۷۵ درصدی گرسنگی و سوء تغذیه بین کودکان کمتر از پنج سال در ایران

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر طبق گزارش فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) اعلام کرد که ایران توانست تا گرسنگی و سوء تغذیه را بین کودکان کمتر از پنج سال تا 75 درصد این رقم را کاهش دهد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا رئیسی در همایش روز جهانی غذا در سالن همایش صدا و سیما افزود: 29 کشور از جمله ایران در ارزیابی سال 2015 فائو ، توانستند بیش از هدف تعیین شده در تعهد جهانی به کاهش گرسنگی و سوء تغذیه کودکان دست یابند.
وی تصریح کرد: برغم کاهش سوء تغذیه کودکان در کشور نباید این مساله را از نظر دور داشت که هنوز در سطح کشور ، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به توزیع قرص آهن در دبیرستان های دخترانه، اضافه کرد: در کشورهای دنیا به ویژه ایران ، بیش از 70 درصد مرگ و میرها به علت بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون است که بسیاری از آنها با تحرک کافی و تغذیه سلولی ، قابل پیشگیری است.

معاون وزیر بهداشت گفت: براساس مطالعه سال 95، 29 درصد زنان و 15 درصد مردان بالای 18 سال دچار چاقی هستند و حدود 60 درصد افراد بالای 18 سال نیز اضافه وزن دارند.
رئیسی افزود: ایرانی ها روزانه 66 گرم مصرف قند ساده دارند درحالیکه استاندارد آن 25 گرم است و از سوی دیگر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت حداکثر پنج درصد از کالری ما باید از قندساده تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: مصرف قند فرد را مستعد ابتلا به دیابت و مقاومت به انسولین می کند.

وزیر بهداشت گفت: مصرف سرانه نمک ما نسبت به دنیا دو تا سه برابر بیشتر است و کاملا ثابت شده است که نمک در معاون ایران، مهم ترین عامل فشارخون است.
رئیسی با اشاره به افزایش مصرف فست فودها بین مردم افزود: بنابراین لازم است که نمک و قند محصولات غذایی صنعتی افزایش یابد.
وی ادامه داد: عادات غذایی نامناسب عامل 30 درصد سرطان ها است بنابراین با تغذیه مناسب می توان جلوی 30 درصد سرطان ها را گرفت.

وی یادآور شد: طبق تحقیقات دانشمندان چین و فنلاند ، دیابت نوع دو را می توان با تغییر الگوی غذایی و تحرک مناسب پیشگیری کرد.
معاون وزیر بهداشت اظهارداشت: بسیاری از مشکلات دنیا از جمله ایران، مکشلات تغذیه ای است و بسیاری از عوامل مانند زلزله و تحریم، حاشیه نشینی و مهاجرت می تواند امنیت غذایی را به هم بزند.
رئیسی افزود: امنیت غذایی نیازمند اصلاح الگو غذایی است ؛ حجم بالای ضایعات غذایی ، استفاده نادرست از منابع آب و خاک و نگهداری و توزیع غذا از مسائلی است که همه دستگاه ها باید به آن توجه کنند.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار