28375
۲۴ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛

تنها یک شهر استان سمنان کتابخانه ندارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کهن‌آباد تنها شهر استان است که کتابخانه ندارد، کار در حوزه کودک و نوجوان را ضروری‌تر از سایر بخش‌ها عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، نورعلی غلامحسین‌ نیا سما کوش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ مگر اینکه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر فرهنگ از موازی‌کاری دست بردارند و همه برای یک هدف واحد تلاش کنند و تحقق این امر هم به ‌صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند و هم شاهد نتایج و بازخورد بهتری در اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهیم بود.

وی افزود: تا زمانی که برنامه‌های فرهنگی یک‌سو نشود و هر دستگاهی به‌موازات دستگاه دیگر در زمینه فرهنگی فعالیت کند، طبق روال گذشته دچار ضعف و کاستی خواهیم بود و این موضوع پسندیده نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی چندین طرح بزرگ توسط این مجموعه در حال اجراست، یادآور شد: طرح سراسری اهدای کتب مازاد یکی از این طرح‌هاست که از اواسط تیرماه سال‌جاری شروع ‌شده و با اجرای این طرح در نظر داریم تا بخشی از احتکار فرهنگی که در بخش کتاب وجود دارد را کاهش دهیم.

غلامحسین‌نیاسماکوش تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح، نزدیک به 205 هزار جلد کتاب توسط نهادهای دولتی و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شده که در نوع خود بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده فرهنگ غنی مردم استان در زمینه مطالعه کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی ادامه داد: از این تعداد کتاب اهداشده، 70 هزار جلد آن توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها و بقیه توسط اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند روزبه‌روز در استان سمنان افزایش‌ یافته و فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور ما نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری همایش سراسری مؤلفان، نویسندگان و خادمان نشر استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد و تأکید کرد: بازدید و سرکشی مداوم از کتابخانه‌های عمومی استان یکی دیگر از برنامه‌های ما بوده که در حال انجام است و در این طرح سعی داریم تا ضمن بررسی وضع کلی این اماکن، نسبت به رفع موانع و مشکلات و تأمین نیازهای اولیه آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

غلامحسین‌نیاسماکوش احداث کتابخانه در مناطق روستایی با اولویت روستاهای دارای یک هزار و 500 نفر جمعیت و بالاتر را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در چندین روستای استان سمنان، مقدمات کار فراهم ‌شده و در حال اجرای طرح هستیم و در صورت معرفی روستاهای واجد شرایط در این شهرستان، آماده اجرای طرح و همکاری با مسؤولان هستیم.

وی از آمادگی کامل اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: در حوزه فرهنگ مطالعه باید در مدارس بیش‌ازپیش کار شود؛ چراکه فرزندان این مرز و بوم در آینده زمام اداره امور را به دست خواهند گرفت و باید در محیط مدرسه این آمادگی را از طریق عادت به مطالعه و دانش‌اندوزی کسب کنند.

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار