موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
27150
۱۸ مهر ۱۳۹۶
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد؛

بهره‌مندی حدود پنج میلیون کودک از برنامه‌های متنوع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بهره‌مندی حدود پنج میلیون کودک از بخش های مختلف و برنامه‌های متنوع کانون پرورش فکری از جمله کتابخانه، کانون زبان ایران، کلاس‌های فرهنگی هنری، سالن‌های سینمایی و تئاتر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا حاجیان زاده به مناسبت هفته ملی کودک افزود: کانون سعی کرده امکانات و برنامه های خود را به مناطق روستایی، محروم و حاشیه شهرها برساند تا تمامی بچه ها اعم از کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی، کودکان بیمار، بچه های کار و بی سرپرست نیز از برنامه ها بهره ببرند اما باید توجه داشت که زیر پوشش قرار دادن 25 میلیون کودک کار ساده ای نیست و نیازمند آن است تا سازمان ها و دستگاه های مختلف نیز به سهم خود، خلاءها را پر کنند.

وی یادآور شد: بچه ها باید بتوانند در سراسر زندگی خود از برنامه های مختلف درسی، رسمی و غیررسمی لذت ببرند از این رو توصیه ما به آموزش و پرورش این است که فضای مدرسه را لذت بخش کند تا بچه ها درس خواندن را دوست بدارند از همین رو تلاش می کنیم از طریق فعالایت های فرهنگی و هنری جذاب برای بچه ها این فضای لذت بخش را فراهم کنیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه روز جهانی و هفته ملی کودک را به عنوان یک نماد استفاده می کنیم تا فعالیت هایی که در طول سال باید برای کودکان ارائه شود در یک هفته جلوه بیشتری پیدا کند، افزود: نامگذاری یک هفته برای کودکان به معنای این نیست که صرفا در این مدت به یاد بچه ها بوده و برای آنها برنامه داشته باشیم.

حاجیان زاده با اشاره به برگزاری برنامه های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه، ادامه داد: در این هفته سعی می کنیم به برنامه ها انسجام بیشتری بدهیم و افکار عمومی، مسئولان و خانواده ها را به سمت اهمیت موضوع کودک و کودکی جلب کنیم تا این موضوع مورد غفلت قرار نگیرد.
وی هدف دیگر برنامه های هفته ملی کودک را هم اندیشی صاحبنظران، مربیان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت به منظور بحث و گفت و گو درباره نیازهای اساسی کودکان عنوان کرد و بر ایجاد شادی و نشاط برای بچه ها از طریق فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد.
حاجیان زاده با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری با دارا بودن یک هزار مرکز فرهنگی هنری در سراسر کشور برنامه های مستمری برای کودکان و نوجوانان در طول سال دارد، گفت: بچه ها در ایام اوقات فراغت و روزهای پنجشنبه از برنامه های متنوع کانون بهره مند می شوند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری ادامه داد: همچنین کانون با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه ای امضا کرده تا بچه ها به شکل گروهی و کلاس به کلاس در مراکز کانون حضور یابند و از قصه گویی توسط مربیان و اجرای نمایش بهره ببرند و فراتر از این برنامه ها، مفاهیم درسی در قالب هنری و جذاب به دانش آموزان ارائه شود.حاجیان زاده تصریح کرد: دستگاه های مختلف ظرفیت های بسیاری دارند اما از انسجام لازم برخوردار نیستند به همین دلیل در اجرای فعالیت ها برای کودکان موازی کاری اتفاق می افتد به این نحو که گاه بچه ها در شهر و محله خود از امکانات شهرداری ها و دیگر نهادها بهره مند می شوند اما در برخی شهرها و روستاها هیچ گونه امکاناتی برای بچه ها در نظر گرفته نشده است.
روز جهانی کودک امسال در ایران با عنوان «هر کودک نشانی خداست» نامگذاری شده است و ویژه برنامه های هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار