موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
2687
۰۳ فروردین ۱۳۹۵

افسردگی منشا بدخلقی کودکان است

مهمترین دلیل بدخلقی کودکان،‌ افسردگی آنها است زیرا کودکان مانند افراد بزرگسالان راه های مواجه با مشکلات را نمی دانند به همین دلیل کج خلقی را بهترین راه فرار از این بحران می دانند.

به گزارش کودک پرس   

*مهمترین دلایل بدخلقی کودکان چیست؟
وی ادامه داد: زمینه ارثی در بدخلقی کودکان تاثیر گذار است به این معنا که بسیاری از کودکان بداخلاق به دنیا می آیند. عوامل محیطی نیز در بدخلقی کودکان تاثیر گذار هستند که زمینه افسردگی آنها را فراهم می آورند. از آن جایی که کودکان مانند بزرگسالان توانایی اندیشیدن و یافتن راه حل مساله را ندارند بهترین راه فرار از بحران درون خود را بد اخلاقی با اطرافیان به ویژه والدین می دانند.
*دیگر موارد بداخلاقی رفتار اشتباه والدین است
امیری اضافه کرد: والدین در وضعیت عادی به نیاز کودک خود پاسخ نمی دهند و توجه کافی به او ندارندو در هنگام مواجه با بداخلاقی کودک، نیاز او را برطرف می سازند که این رفتار او را برطرف می سازند که این رفتار به کودک می آموزد که بهترین راه برای رسیدن به خواسته هایش کج خلقی است.
*بدخلقی چه آثار منفی را بر تربیت کودکان می گذارد؟
این کارشناس روانشناسی گفت: این الگوی رفتاری به مرور زمان در کودک ثابت شده و در بزرگسالی نیز همراه او باقی می ماند و در بزرگسالی هم برقراری ارتباط با دیگران برای آنها مشکل می کند و تا حدی این کودکان را در جامعه سرخورده می کند.
ویخاطرنشان کرد:در صورت درمان نکردن افسردگی کودکان این افسردگی در بزرگسالی نیز با او می ماند و در بعضی از موارد تشدید هم می شود در حقیقت کنترل زندگی از دست چنین افرادی خارج است زیرا به آنها آموخته شده که هیچ تلاشی به جواب نمی رسد و دیگران هستند که برای او تصمیم می گیرند.
*آیا بد خلقی کودکان افسرده با کودکان سالم تفاوتی دارد
امیری افزود:افسردگی بیشتر باشد،‌ شدت بدخلقی آنها نیز بیشتر است.
*روش های کاهش افسردگی و درمان کودکان بدخلق چیست؟
وی گفت: تلاش زیادی برای بداخلاقی که ناشی از زمینه های ارثی است نمی توان انجام داد اما در درمان زمینه های محیطی می توان برای کودک انگیزه تعیین کرد و در صورتی که کودک برای زندگی تلاش کرد وتغییرات مثبتی را در زندگی بوجودآورد پاداشی برای آنها در نظر بگیریم و این رفتار را برای آنها به الگوی رفتاری تبدیل کنیم. از طرفی قبل از اینکه کودکان با بد اخلاقی به خواسته هایشان برسند، نیازهای آنها را تامین کرده و از دیگر موارد برای کار خوب آنها پاداش در نظر بگیریم.
* در زمینه پیگیری از بداخلاقی کودکان به والدین چه توصیه ای دارید؟
امیری افزود: به والدین توصیه می شود امکانات لازم را برای فرزندان خود تامین کنند و مطالعات و آگاهی های خود را در زمینه تربیت فرزندان افزایش داده و توجه کافی به آنان داشته باشند و وقت مفید و کافی برای صحبت کردن با کودکان و با آنها بودن در نظر بگیرند.

 

 

منبع:    مهدپرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار